Klíčová slova:
Pomůcky: počítač, tablet, případně mobilní telefon s připojením na wifi
Potřebné vstupní znalosti a dovednosti:
Vzdělávací cíle:
Přínos využití digitálních technologií
Žák rozvíjí své digitální kompetence tím, že vyhledává informace na zadané téma a na základě této inspirace tvoří svůj vlastní digitální obsah dle zadaných kritérií. Promýšlí nejen formální, ale i vizuální stránku, propojuje vše dohromady a následně svůj kreativní plakát představuje ostatním.
Metodická poznámka:
Dobročinnost a laskavost je důležité téma pro mezilidské vztahy. Zároveň je jednou z velmi efektivních preventivních aktivit. Podporuje zamyšlení, empatii, spolupráci, vnímání nejen sebe, ale i ostatních. Vždy záleží na atmosféře třídy a ochotě sdílet a rozvíjet nápady, které se objeví během hodin.
Popis vzdělávací aktivity:
Tématem dnešní hodiny jsou DOBROČINNÉ ORGANIZACE
Tvorba fiktivních dobročinných organizací
Již máme bližší povědomí, představili jsme si mnoho zajímavých organizací. Mohou být dobrou inspirací pro následující práci. Vaším úkolem bude vymyslet své vlastní organizace a vytvořit o nich plakát. V dnešní rychlé době potřebujeme upoutat pozornost. Vaším cílem bude v jednom plakátu sdílet to nejpodstatnější o vaší pomoci. Váš úkol tedy zní:
1. Představte si, že máte možnost založit si svou vlastní dobročinnou organizaci. Jak a komu byste pomáhali? Prodiskutujte ve skupině další detaily a podrobnosti. Následně vytvořte plakát, který bude obsahovat vše podstatné:
2. Prezentujeme ostatním.
Tvorba plakátu o dobročinné organizaci
Postup při tvoření plakátu v Canvě
Krok č. 1: Otevři Canvu, klikni na Vytvořit návrh, zadej plakát, vyber si jednu z nabízených ikon (plakát – na šířku, na výšku).
Krok č. 2: Prozkoumej paletu možností, které ti nabízí panel nalevo. Vybíráš si ze šablony nebo si tvoříš svůj vlastní styl pozadí.
Krok č. 3: Tvoříš plakát. Využij tedy různé další prvky. Ty nalezneš na levé liště. Opět můžeš různě upravovat barvu, tvar…
Krok č. 4: Přidáváš různé druhy textu, můžeš upravovat efekty, které má Canva k dispozici.
Je vše jasné? Pusťte se do práce. Hotové plakáty prosím vkládejte do sdíleného dokumentu s názvem DOBROČINNÉ ORGANIZACE, který vám byl nasdílen předem a vy jej najdete pod ikonou „zvoneček“. Na splnění zadané práce máte téměř celý zbytek hodiny. V následující hodině si jednotlivé organizace představíme.
Žáci pracují samostatně, učitel je všem k dispozici. Hlídá si konec hodiny. Je důležité skončit včas a nechat si posledních pět minut na závěrečnou laskavou aktivitu.
Shrnutí
Poslední tečka na závěr: Pojďme i my dnešní hodinu zakončit dobrosrdečně, laskavě. Pojďme se procházet po třídě, zastavujme se postupně u někoho z nás. Podívejme se jeden druhému do očí, usmějme se na sebe a řekněme si něco pozitivního, laskavého navzájem.
Následující hodina probíhá ideálně v kruhu. Žáci sdílí svou tvorbu a představí své originální organizace, reflektujeme společně průběh tvorby a splnění zadání.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.