V hodinách matematiky musíme s časem dobře hospodařit. Proto je někdy obtížné rozhodování, zda do výuky zařadit či nezařadit úlohu, která je sice zajímavá, přínosná, ale příliš mnoho času zabírají úpravy výrazů či složité konstrukce. S „přítelem" počítačem lze tento problém minimalizovat. Ukažme si to na úloze o společných tečnách kuželoseček.
Metodické zpracování úlohy o společných tečnách kuželoseček je nutno přizpůsobit konkrétním podmínkám školy. V ideálním případě pracujeme v počítačové učebně s žáky, kteří ovládají příslušné programy. S nimi dohodneme strategii řešení, pomůžeme jim při zpracování dílčích kroků na počítači a na závěr porovnáme a shrneme výsledky. Další úlohy mohou žáci řešit samostatně nebo ve skupinách s individuální pomocí učitele. Myslím, že i pokud máme k dispozici pouze učebnu s dataprojektorem, je přínosné vysvětlit žákům řešení uvedené úlohy.
V RVP pro gymnázia je napsáno, že „vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím, že vede žáka také k užívání kalkulátoru a moderních technologií k efektivnímu řešení úloh a k prezentaci výsledků". Vyučovací hodina matematiky, kterou popisuji, přispěje při dobrém metodickém vedení k tomuto cíli.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.