Zaokrouhlování pomocí dramatizace příběhu:
Tři žáci (maminka, dítě, babička nebo i tatínek, dítě, dědeček) zdramatizují příběh na zaokrouhlování. Vyučující zakreslí na podlahu číselnou osu od 0 do 10. Na 0 je domov, kde je maminka nebo tatínek spolu s dítětem. K babičce nebo k dědečkovi je to 10 km. Babička nebo dědeček je na čísle 10.
Maminka vyšle dítě z domova k babičce. Dítě (pojmenujeme ho) je na 1. km.
Vyučující popisuje situaci: „Začíná se zatahovat obloha. Bude pršet.“ Zeptá se ostatních: „Kam to má dítě (pojmenuje ho) blíž? K babičce, nebo domů?“ Třída odpoví. Dítě se vrátí. Maminka vysílá opět dítě k babičce.
Dítě je na 2. km. Vyučující opět popisuje situaci: „Začíná se zatahovat obloha. Bude pršet.“ Zeptá se ostatních: „Kam to má dítě (pojmenuje ho) blíž? K babičce, nebo domů?“ Třída odpoví. Dítě se vrátí. Maminka vysílá opět dítě k babičce.
Dítě je na 3. km. Vyučující opět popisuje situaci: „Začíná se zatahovat obloha. Bude pršet.“ Zeptá se ostatních: „Kam to má dítě (pojmenuje ho) blíž? K babičce, nebo domů?“ Třída odpoví. Dítě se vrátí. Maminka vysílá opět dítě k babičce.
Dítě je na 4. km. Vyučující opět popisuje situaci: „Začíná se zatahovat obloha. Bude pršet.“ Zeptá se ostatních: „Kam to má dítě (pojmenuje ho) blíž? K babičce, nebo domů?“ Třída odpoví. Dítě se vrátí. Maminka vysílá opět dítě k babičce.
Dítě je na 5. km. Vyučující opět popisuje situaci: „Začíná se zatahovat obloha. Bude pršet.“ Zeptá se ostatních: „Kam to má dítě (pojmenuje ho) blíž? K babičce, nebo domů?“ Třída váhá. Dítě je uprostřed. Dochází k řízené diskuzi. Úkolem dítěte je dojít k babičce. Má to stejně daleko domů jako k babičce. Lepší je úkol splnit. Vydává se k babičce. Zmokne stejně.
Dítě je na 6. km. Vyučující opět popisuje situaci: „Začíná se zatahovat obloha. Bude pršet.“ Zeptá se ostatních: „Kam to má dítě (pojmenuje ho) blíž? K babičce, nebo domů?“ Třída odpoví. Dochází k závěru, že po 5. km je výhodnější dojít do cíle – k babičce nebo k dědečkovi. Čísla od 5 zaokrouhlujeme nahoru. K vyššímu číslu.
Autor díla: PaedDr. Štěpánka Vondrášková |
Práce na interaktivní tabuli:
Zelené číslo zaokrouhli na desítky v rozmezí celých čísel od 100 do 270, své rozhodnutí zkontroluj dotykem. Zkus napsat všechna přirozená čísla, která se zaokrouhlí na čísla, u kterých neskončilo žádné ze zaokrouhlených čísel.
120 – 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124
140 – 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144
190 – 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194
Žáci sami vymýšlí slovní úlohy na zaokrouhlování na desítky.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.