Další záměry pedagoga
Rozvoj jemné motoriky a plošného vytváření prostřednictvím práce s drobným přírodním materiálem (s barevnými dřívky a mušlemi).
Popis aktivity
Tato aktivita rozvíjí spolupráci dvou dětí při zpracování společného úkolu. V jednom případě to bylo vytváření zahrádky z barevných dřívek a navazovalo na předčítání pohádky „Květuščina zahrádka“. Obrázek, který vytvořily dvojice dětí z mušlí, navazoval na příběh z knihy „Rok v MŠ – Jak si mořský koník, mořská jehla a mořská hvězdice udělali malé, milé moře“. V obou aktivitách děti dostaly do dvojice podložku a měly k dispozici přírodní materiál, za pomoci kterého na jejím prostoru zpracovávaly dané téma.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázky č. 1, 2 – společné vytváření z barevných dřívek – „Květuščina zahrádka“
Autor díla: Marie Čermáková |
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 3, 4 – společné vytváření ve dvojicích z mušlí – „Malé, milé moře“
Autor díla: Marie Čermáková |
Reflexe
Prostřednictvím uvedených aktivit se děti naučily vnímat rozdíl mezi tím, co je mé a co je naše. Forma spolupráce ve skupinách je uplatňována opakovaně od začátku školního roku proto, aby děti pochopily, že je nutné se spolu domlouvat na společném postupu, představách apod. K tomuto účelu byla vždy pro jednu dvojici dětí připravena podložka, která vymezovala prostor, na kterém děti společně pracovaly. Na začátku školního roku je pro děti kooperace a komunikace při společných aktivitách obtížná. Děti většinou ukazují samy za sebe, co vytvořily. Pokud jsou dětem tyto činnosti nabízeny opakovaně, pak postupně pochopí rozdíl mezi tím, co je „MÉ a NAŠE“. V obou uvedených případech byl použit přírodní materiál, který je vhodnější než plast.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: