Další záměr pedagoga
Podporovat samostatnou přípravu pomůcek na výtvarné aktivity, správné držení grafického materiálu a udržování pořádku na pracovním místě. Získat povědomí o názvech měsíců v roce. Rozvíjet komunikativní dovednosti při popisu obrázku a v rámci komunikace s vrstevníky při společné práci.
Popis aktivity
Tato aktivita navazuje na již uveřejněný článek „Skládání velkých obrazů měsíců v roce“. Poté, co děti ve skupinách sestavily tři měsíce konkrétního ročního období, mají k dispozici v průběhu dalších dnů při ranních hrách velkou omalovánku aktuálního měsíce a na viditelném místě pak mají k nahlédnutí stejný (barevný), aby mohly v případě zájmu tento použít jako vzor ke skupinovému kolorování. Jde o aktuální měsíc, který právě začíná. Volně jej pak v průběhu několika dní při ranních hrách kolorují vodovými barvami.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1–2 – kolorování velkých obrazů měsíců v roce – říjen – vodové barvy
Autor díla: Marie Čermáková |
Reflexe
Tato aktivita záměrně navazovala na zmíněnou část seriálu „Skládání velkých obrazů podzimních měsíců“. Děti si jejím prostřednictvím upevnily poznatky z předchozího tématu. Děti se při ní kromě spolupráce naučily pracovat s grafickým materiálem – vodovými barvami. Prostřednictvím popisu obrázku pak byly posíleny komunikační dovednosti a poznatky o tom, co se děje v jednotlivých měsících. Samostatnou přípravou a úklidem pomůcek pak byly posíleny pracovní a činnostní kompetence.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: