Další záměry pedagoga
Vytvářet povědomí o čtyřech ročních dobách a měsících roku. Vnímat, co je zobrazeno na obrázku, a dokázat toto vyprávět. Podpora komunikačních dovedností při popisu obrázku.
Popis aktivity
Na začátku aktuálního ročního období s dětmi skupinově skládáme velké rozstříhané obrazy měsíců konkrétního ročního období – tentokrát podzimu (září, říjen, listopad). Děti jsou rozděleny do tří skupin a každá z nich skládá jeden měsíc. Když jsou všechny tři obrazy kompletní, děti jejich části dají na hromádku a skupiny se mezi sebou vymění, takto opakujeme 2x, dokud všechny skupiny dětí nevystřídají všechny měsíce.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1, 2 – skládání velkých obrazů podzimních měsíců
Autor díla: Marie Čermáková |
Reflexe
Prostřednictvím této aktivity si děti vytvořily povědomí o existenci čtyř ročních období v průběhu roku a o měsících v roce. Prostřednictvím popisu obrázku byly rozvíjeny komunikativní dovednosti. Společným sestavováním jednotlivých obrazů pak byla posilována spolupráce mezi dětmi. Jelikož soubor obsahuje všechny měsíce roku, provádíme tuto aktivitu v průběhu celého školního roku, či ve dvojicích sestavujeme jednotlivé měsíce z roku průběžně ve volných aktivitách.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: