Další záměry pedagoga
Rozvíjet logické a funkční myšlení prostřednictvím kreslení plánků ke stavbám. Rozšiřovat povědomí o existenci jiných kultur a o tom, co je pro jejich život typické. Rozvíjet konstruktivní dovednosti dětí s využitím různých druhů dřevěných kostek.
Popis aktivity
Tato aktivita může být volně propojena s již uvedeným tématem Naše Země, děti z celého světa, prolínat jím, či pokračovat v rozšiřování poznatků z výše uvedeného tématu. Motivací k této aktivitě byla prezentace, kde děti sledovaly fotografie lidí na všech kontinentech, kulturní život na nich, vlajky států apod. Jednou z těchto fotografií byla také Velká čínská zeď, kterou pak děti stavěly z různých druhů dřevěných kostek. Nejdříve jsme si při promítání fotografií z PC povídali o tom, co tam vše vidíme, a domluvili jsme se, že postavíme podobnou zeď a použijeme všechny možné kostky, které máme ve třídě k dispozici. Následně si děti rozdělily role. Některé kreslily plánky, jiné stavěly zeď a další zase stavby, které jsou zdí spojeny.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1 – kreslení plánků ke stavbě
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázky č. 2, 3, 4 – vlastní stavba
Autor díla: Marie Čermáková |
Autor díla: Marie Čermáková |
Reflexe
Tato aktivita byla zaměřena na podporu spolupráce při konstruktivních aktivitách. Zvolení tématu bylo pro děti originální a využití fotografií před samostatnou společnou prací bylo silnou motivací, která děti zaujala. Netradiční bylo také zapojení kresby plánků, které bylo pro děti novinkou. Ke kresbě plánků k stavbám se pak děti vracely i v následujících dnech při volných hrách. Zajímavé bylo následně také společné třídění a uklízení kostek – děti musely společně všechny kostky vytřídit a uklidit tam, kam patří. Nejen že se učily třídit, ale také musely vyvinout značné úsilí, aby byla třída opět uklizená.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: