CO JSME NAŠLI NA LOUCE
Další záměry pedagoga
Podporovat zájem o živou přírodu, o život hmyzu a pojmenovávání některých známých květin a druhů hmyzu. Rozvoj komunikační dovednosti v době pobytu venku i v MŠ při pozorování a prohlížení obrázků. Při práci s encyklopediemi podporovat zájem o knihy a používání pojmů. Podpora environmentálního cítění. Vést děti ke spolupráci při výtvarných aktivitách, posilovat jemnou motoriku při práci s grafickým materiálem.
Popis aktivity
Tato aktivita prolínala týdenním tématem „Co vše vidíš na louce“. V týdnu jsme při pobytech venku fotili květiny, pojmenovávali některé z nich a hledali v dětských encyklopediích hmyz, který zde žije. Toto jsme si následně v MŠ promítali na PC. Slepením dvou tvrdých čtvrtek vznikla velká plocha pro následnou společnou práci. Tuto plochu jsem tužkou rozdělila na dvě části a také nakreslila obrys slunce. Vodovými barvami děti kolorovaly vzduch (modrá), tráva (zelená) a slunce (žlutá). Poté jsme si kolem rozložili dětské encyklopedie související s tématem a prohlíželi si je. Lihovou fixou pak děti na základě zkušeností z pobytu venku, ale také z prohlížení encyklopedií dokreslily hmyz a rostliny. V závěrečné fázi pak předkreslené kontury kolorovaly anilinovými barvami.
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 1 – jedna z mnohých fotografií pořízených při pobytech venku
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 2 – vybarvený základ pro kresbu lihovou fixou
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 3 – kresba kontury černou lihovou fixou
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 4 – práce připravená na kolorování anilinovými barvami
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 5 – kolorování anilinovými barvami
Autor díla: Marie Čermáková |
Obrázek č. 6 – hotová práce
Reflexe
Děti se prostřednictvím této aktivity naučily využívat zážitků z pobytu venku netradičním způsobem, využití fotografií, vyhledávání květin pro focení, vyhledávání a pojmenovávání květin dle fotografií a v encyklopediích. Při společné výtvarné aktivitě pak děti využily informace z encyklopedií jako vzor pro jejich zobrazení při kresbě, a tak došlo k propojení obohacování o nové pojmy s výtvarným vyjadřováním. V neposlední řadě se děti naučily spolupracovat a procvičily si jemnou motoriku při práci s výtvarným materiálem. Samostatnou přípravou a úklidem pomůcek byly posíleny pracovní a činnostní kompetence.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Společně to dokážeme (podpora spolupráce u předškolních dětí).
Ostatní články seriálu: