Nejdříve jsme se pobavili o rozdílu mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem a porovnali klady a zápory obou. Protože už jsme se také bavili o osobní charakteristice každého ze třídy a trénovali práci ve skupinách, zrovna také přínos a styl práce každého, kdy žáci chápou tyto odlišnosti a ví, že v týmu má každý svůj specifický přístup, odlišné tempo a jiný pracovní styl, bylo nasnadě vytvořit zajímavé pracovní skupinky.
V těchto vzniklých skupinkách žáci přicházeli se svými originálními nápady s jakou zajímavostí, novinkou, inovací by jednou chtěli přijít na trh, s čím by jednou chtěli podnikat. Někteří nápady hýřili, jiní se jen podle zájmu připojovali k různým návrhům. Takto nám vlastně vznikla FIRMA.
Následně žáci dostali strukturu práce, podle které by taková firma mohla vniknout a jak by mohla fungovat. Již jsme tedy měli nápad a přešli jsme k cílům, jakých by jejich firma měla dosáhnout. Když jsme měli stručně cíle, pokračovali jsme k popisu výrobků, nebo služeb, dále jsme se podívali na to, kdo by mohl být potenciální zákazník, jestli již existuje nějaká konkurence a co dělá a jak pracuje, vrátili jsme se k rozdělení týmu a řešili jsme, kdo ze skupinky by měl v takové firmě co na starosti, aby podnik dobře fungoval a prosperoval. A v poslední části jsme řešili finance a přemýšleli nad tím, kolik peněz a na co budeme potřebovat. Když jsme tuto strukturu měli hotovou, pustili jsme se do realizace. Někteří žáci vymýšleli, jiní na internetu ověřovali a kontrolovali, vyučující zde fungoval jako konzultant. V průběhu realizace své firmě vytvářeli plakát, nebo powerpointovou prezentaci, aby nám tento svůj podnikatelský plán představili.
|
|
V další části projektu žáci svému výrobku, nebo službě vytvářeli reklamu. Nejdříve jsme se samozřejmě pobavili o tom, jak by taková reklama měla vypadat, aby zaujala, aby potenciálního zákazníka oslovila a nebyla naopak nevhodná. Žáci rozvíjeli čtenářskou gramotnost, kdy zvažovali, jak čtenáři, adresáti, mohou na text reagovat. Žáci rozvíjeli také digitální gramotnost, kdy volili, vytvářeli a upravovali digitální obsah adekvátně jejich záměru, kterým byla tvorba reklamy. Volili si formu, někteří vytvářeli plakát nebo natočili videoklip nebo své firmě i vytvořili internetovou stránku.
|
|
Následně žáci své projekty představili, porovnali mezi sebou a vzájemně ohodnotili klady, případně zmínili nedostatky. Jednotlivé práce byly pro ně inspirativní navzájem.
Tento projekt sklidil u žáků velký úspěch. V průběhu aktivit museli žáci nejvíce pracovat ve skupinkách, rozdělit si práci podle potřeb a možností každého. Vhodně využívali informační a komunikační technologie, aby si jednotlivé věci vyhledávali, porovnávali a následně i vytvářeli. Také bylo přínosem, že si zkoušeli prezentaci před třídou a obhajobu svých prací.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 2. stupni ZŠ.
Ostatní články seriálu: