Pro jednotlivé vzdělávací oblasti byly zpracovány náměty na učební činnosti žáků, které pomáhají v rozvoji gramotností, a to na specifickém obsahu jednotlivých předmětů na 2. stupni ZŠ. Každý námět na učební činnost obsahuju popis výukové aktivity z pohledu žáka a komentář z pohledu oborových cílů a cílů zaměřených na některou ze tří gramotností – čtenářskou, matematickou a digitální. Přitom popis na gramotnosti zaměřeného cíle napomáhá v pochopení toho, v čem specificky daná aktivita napomáhá k rozvoji důležité gramotnosti žáků.
Uvedené náměty na učební činnosti představují zdroj možné inspirace do výuky, přičemž nabízejí příležitosti k jejich úpravám podle specifických potřeb žáků a vlastní kreativity a zkušenosti učitelů. Nabízené výukové aktivity umožňují využití ve vlastní výuce, nicméně zároveň nabízí příležitost k dalším úpravám na základě dovedností a zkušeností každého učitele. Přitom je zásadní s materiály pracovat v kontextu konkrétní třídy a školy jako se zdrojem, který nabízí nápady na možné promítnutí gramotností do témat, která nabízejí jednotlivé školní předměty.
Článek je publikován pod licencí Creative Commons BY-SA.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výukové aktivity pro rozvoj čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na 2. stupni ZŠ.
Ostatní články seriálu: