Odborný článek

Zadní kolečka

15. 11. 2017
Gymnaziální vzdělávání
Autor
Jan Kubica
Spoluautor
Ladislav Mišík

Anotace

Žijeme v době, kdy finance "vládnou" světu a je nutné, aby se žáci již na škole naučili s nimi dobře hospodařit, plánovat výdaje, náklady a svoji finanční strategii.

Mezi hlavní témata ve výuce patří Finanční gramotnost, Finanční matematika. Jedna ze základních otázek je penze. V přiložené úloze si žáci mohou vypočítat, jaké budou jejich úspory, pokud si začnou v různých etapách svého života spořit.

Dva přátelé (Pavel a Tomáš) nastoupili ve svých 25 letech do prvního zaměstnání. Pavel už v tomto věku myslí na „zadní kolečka“ a začíná si měsíčně spořit 300 Kč s průměrným ročním zhodnocením 3 %. Tomáš ve svých 40 letech rovněž začne spořit, ale měsíčně si již odkládá, na rozdíl od Pavla, dvojnásobnou částku – tzn. 600 Kč, a to se stejným ročním zhodnocením (3 %). Jak velké budou úspory Pavla a Tomáše v jejich 65 letech, kdy svorně odejdou do penze?

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
docx
24.41 kB
Dokument
Zadní kolečka
Autor
Jan Kubica

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Téma článku:

Finanční gramotnost