Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Jeden z žáků (či druhý učitel) se ukryje v málo přehledném terénu - představuje zraněnou osobu, která není při vědomí a není proto sama schopna reagovat na volání. Je vybaven mobilním telefonem se zapnutým zvukovým vyzváněním.
Skupině žáků je oznámena přibližná poloha vyhledávaného (k dispozici by měla být oblast cca 1 km2) a telefonní číslo mobilního telefonu. Žáci mají za úkol během 45 minut „zraněného" lokalizovat a zachránit. Při správném postupu by žáci měli pokrýt oblast ve vhodných vzdálenostech a krátkým prozváněním mobilního telefonu získat postupně přesnou polohu vyhledávaného. Zvonění přitom nesmí být příliš dlouhé, neboť neví nic o stavu akumulátoru telefonu hledané osoby, neví, zda má aktivovanou hlasovou schránku apod. Vyhledávaná osoba sleduje dobu zvonění a po 20 minutách (stopuje vždy dobu aktivního vyzvánění) telefon deaktivuje (v reálné situaci „byl vybit akumulátor"), a skupina tak případně musí „zraněného" dohledávat bez použití mobilu.
Žáci se naučí použít mobilní telefon nejen jako komunikační zařízení, ale i jako prostředek, který může při vhodném použití druhé osobě zachránit zdraví či život. Naučí se počítat i s nedokonalostí telefonu, respektive s jeho striktní závislostí na energii, která by je měla vést k vhodným zásadám (do neznámého, nebezpečného terénu je lépe vyrážet s plně nabitým telefonem).
Telefon zde figuruje jako zvukový navigační prvek.
Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 2. stupeň |
Rozvíjené klíčové kompetence |
Kompetence k řešení problémů:
Kompetence občanská:
|
Integrace průřezových témat | OSV - Morální rozvoj (Řešení problémů a rozhodovací dovednosti) |
Mezioborové přesahy a vazby | Tělesná výchova |
Organizace řízení učební činnosti | Skupinová |
Organizace prostorová | Vycházka do přírodního prostředí |
Organizace časová | Do 45 minut Blok více hodin |
Vyučovací metoda | Aktivizující - situační |
Nutné pomůcky a prostředky | Mobilní telefon |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.