„Mladí lidé v České republice dnes nečelí kauzálním výzvám jako během revoluce před pětadvaceti lety. Drobná trpělivá práce, jakou studenti ve svých projektech odvedli, je ale v jistém smyslu těžší než střet během studentské stávky v listopadu 1989 a je stejně důležitá pro rozvoj demokracie. Proto jsem rád, že se organizace Člověk v tísni spolu s British Council podílela v rámci projektu Active Citizens na tom, aby demokracie v České republice byla silnější,“ říká ředitel společnosti Člověk v tísni Šimon Pánek.
Učitelé ze škol, které se do projektu zapojily, absolvovali semináře, na nichž si osvojili techniky, jak studenty vést k lepšímu poznání sebe sama, vztahů v jejich okolí, vlastní komunity a k zapojení do komunitního dění. Na školách pak vytvořili studentské týmy, které ve spolupráci s učiteli analyzovaly situaci a problémy v jejich komunitě a naplánovaly a realizovaly projekty, jejichž cílem bylo daný problém vyřešit. Studenti se zaměřili například na bourání předsudků, pomoc dětem z dětských domovů nebo podporu kulturního života v komunitách.
V rámci projektu vznikla unikátní metodika programu Active Citizens, jejímž cílem je posílit v mladých lidech motivaci a schopnosti nezbytné pro partnerskou spolupráci uvnitř komunit. Publikace je určena především pedagogům středních škol, kteří v ní najdou praktické zkušenosti a aktivity do výuky i teoretická východiska a metodické zázemí pro práci se studenty. Předností metodické příručky je její interaktivní prostředí, které umožňuje práci s videi, rychlé vyhledávání či tvorbu poznámek. Publikace je dostupná ke stažení na stránkách projektu.
Projekt Active Citizens byl financován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Active Citizens.
Ostatní články seriálu: