Příspěvek vznikl v rámci projektů pořádaných o.s. Aisis.
Metodika pochází z publikace Školy v pohybu, která je výstupem mezinárodního projektu INCLUSIVE. Kniha obsahuje práce českých, dánských, španělských a britských učitelů, kteří ve svých školách uplatňují inkluzivní výchovu (začleňují žáky s různými odlišnostmi do jediného kolektivu třídy). Jejich školy přitom nepracují s předem vybranými „zdravými, hodnými a snaživými dětmi", ale se všemi dětmi okolní různorodé společnosti. Vycházejí z toho, že každé dítě má svoji osobnost, zájmy, schopnosti, a tedy i vlastní vzdělávací potřeby. Cílem je tyto potřeby hledat a individuálně rozvíjet, ne žáky dělit na prospěchově dobré, průměrné a problémové.
Metodika pochází z publikace , která je výstupem mezinárodního projektu INCLUSIVE. Kniha obsahuje práce českých, dánských, španělských a britských učitelů, kteří ve svých školách uplatňují inkluzivní výchovu (začleňují žáky s různými odlišnostmi do jediného kolektivu třídy). Jejich školy přitom nepracují s předem vybranými „zdravými, hodnými a snaživými dětmi", ale sevšemi dětmi okolní různorodé společnosti. Vycházejí z toho, že každé dítě má svoji osobnost, zájmy, schopnosti, a tedy i vlastní vzdělávací potřeby. Cílem je tyto potřeby hledat a individuálně rozvíjet, ne žáky dělit na prospěchově dobré, průměrné a problémové.
Obsah aktivity |
Vyučovací hodina TV je zaměřena hlavně na tělesnou přípravu (zejména na rozvoj rychlosti, rychlostní vytrvalosti, obratnosti a dynamické rovnováhy). V aktivitě hraje hlavní roli integrace žáka se zdravotním postižením (DMO). |
Sociální cíl |
Schopnost spolupráce v týmu |
Akademický cíl |
Intervalový trénink - jedna z metod tréninku vytrvalosti |
Cíl vyučujícího |
Činnost |
Organizační forma |
1. Nástup, hlášení 2. Úvodní hra - rušná část 3. Rozcvička 4. Hlavní část 5. Vyhodnocení závodu 6.Nástup |
1. Seznámení s obsahem hodiny: zdůraznění kolektivnosti při hře a zvýšení ohleduplnosti. 2. Žáci rozděleni do dvou družstev, společně žáci 8. i 9. ročníku. V každém družstvu rovnoměrné zastoupení zdravotně oslabených a pohybově méně nadaných žáků. 3. Rozcvičení za pohybu, běh kolem tělocvičny s úseky atletické abecedy, cviky i na procvičení horní části těla. Žák, který běží první, respektuje tempo slabších žáků. 4. Štafetové závody v družstvech s využitím jednoduché překážkové dráhy. Přizpůsobení pravidel závodu s přihlédnutím na pohybové možnosti spolužáka se zdravotním postižením. Ten běží za své družstvo jako první s ostatními prvními závodníky soupeřících družstev. Žáci závodí s plným úsilím. Signálem pro start v pořadí druhých závodníků štafety není jejich předávka (tlesknutí), ale předávka zdravotně postiženého žáka, který dokončuje svůj úsek štafety se značným zpožděním. Žáci na 1. úseku běží na závěr ještě jednou, za žáka se ZP běží z družstva někdo jiný. 5. Družstva si sčítají dosažené body z jednotlivých kol podle daného klíče (1. místo - 4b., 2. místo. - 3b. atd.). Chlapci získávají informaci o intervalové metodě - opakovaným běháním svých úseků v krátkých intervalech velmi kvalitně trénovali i vytrvalost. 6. Zklidnění, zhodnocení hodiny a žáků. |
Kooperace ve skupinách i skupin navzájem |
Stupeň vzdělávání a období vzdělávání | 2. stupeň ZŠ i nižší ročníky víceletých gymnázií |
Rozvíjené klíčové kompetence |
Kompetence sociální a personální:
|
Integrace průřezových témat | OSV - Sociální rozvoj (Poznávání lidí, Kooperace a kompetice) |
Organizace řízení učební činnosti | Skupinová |
Organizace prostorová | Specializovaná učebna (tělocvična) |
Organizace časová | Do 45 minut |
Vyučovací metoda | Komplexní - kooperativní |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.