- k jednotlivým číslům musí žák připsat nejvíce asociací, které ho k číslu napadají (např. 60 - kopa, minut v hodině, sekund v minutě atd.).
![]() |
- žáci mohou pracovat ve skupinkách (více hlav, víc ví) a mezi sebou soutěžit. Skupinka, která vymyslí nejvíce asociací/souvislostí, získává bod.
- žák si přečte krátký příběh, poté si zakryje daný text a odpovídá na položené otázky pod textem
- jedná se o procvičování krátkodobé paměti a pozornosti
- v této úloze žáci hledají v přeskupených písmenech názvy hradů a zámků
- toto cvičení se dá modifikovat na jakékoliv jiné názvy, např. jména splužáků ve třídě, učitelů, názvy obcí v okolí školy
- žáci si mohou zadávat úlohy navzájem, např. připrav 5 přeskupených slov z oblasti dopravy pro svého souseda v lavici, atd.
![]() |
- úloha je zaměřena na žákovu pozornost. Úkolem je spojit tužkou jednotlivá jména podle abecedy (od A do Z) s tím, že od každého písmene je tu zastoupeno pouze jedno jméno. Také jsou použity různé styly písma.
- žáci si mohou měřit čas, kdo spojí všechna jména podle abecedy v nejkratším čase
- stejným způsobem (podle abecedy) se mohou seřadit žáci ve třídě, ve skupinkách, mohou se řadit také podle data narození (měsíc a den), atd.
![]() |
- v levém sloupci jsou zapsána přídavná jména a pravém sloupci jména podstatná. Úkolem je spojit do dvojice přídavné a podstatné jméno, např. kanadský žertík, maďarský guláš atd.
![]() |
Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Cvičení paměti pro každý věk. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.