Hejného metoda posiluje budování schémat, napojuje je na sebe a vyvozuje z nich konkrétní úsudky.
Význam prostředí Krokování a Schody
Základem aritmetiky je rytmus, důležitý je synchron pohybu a slova, říkanka, tleskání a dupání, zadání povelů.
Rozvoj orientace v prostoru (vpřed a vzad).
Budování představ o čísle jako operátoru změny, operátorové úlohy, o čísle jako adrese.
Propedeutika číselné osy.
Tvorba jednoduchého jazyka.
Řešení lineárních rovnic v jazyku šipek.
Budování představ o absolutní hodnotě.
Budování představ o záporném čísle (krokování dozadu, -1 jako označení patra) a operacích s nimi, zejména mínus před závorkou (čelem vzad).
Zapojením házení hrací kostkou získáváme zkušenosti s jevy náhodou a pravděpodobností.
Výstupy ze seminářů - 15. 10. 2013 v Ústí nad Labem a 22. 10. 2013 v Brně ke stažení v příloze.
Realizace projektu byla podpořena Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy v rámci dotačního Programu na podporu činnosti nestátních neziskových organizací působících v oblasti předškolního, základního a středního vzdělávání v roce 2013, 2. kolo.
vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, projevuje ochotu věnovat se dalšímu studiu a celoživotnímu učení
Základní vzdělávání
Kompetence k řešení problémů
samostatně řeší problémy; volí vhodné způsoby řešení; užívá při řešení problémů logické, matematické a empirické postupy
MILAN HEJNÝ,, RNDr.. Prostředí krokování a schody. Metodický portál: Články [online]. 05. 03. 2014, [cit. 2023-03-25]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/18467/PROSTREDI-KROKOVANI-A-SCHODY.html>. ISSN 1802-4785.