Žák si zvýší povědomí o digitálních zařízeních a možnostech jejich využití při řešení životních situací.
Skupiny žáků dostanou v pracovním listu seznam digitálních zařízení, se kterým budou pracovat. Nejprve si seznam prohlédnou. Vyberou zařízení, která znají a navzájem si ve skupině vysvětlí, k čemu je mohou použít. Do tabulky doplní další digitální zařízení, která v seznamu nenašly.
Dále postupují podle jedné varianty úkolu (buď si vybere skupina sama, nebo variantu určí učitel):
Výstupem každé varianty je prezentace výsledků ostatním skupinám a výběr vystřižených ukázek digitálních zařízení.
Vystřižené ukázky žáci použijí ve skupinách k vytvoření myšlenkové mapy.
V závěrečné reflexi poznatky shrnou.
Pro každou z map podle zvolené varianty 25 – 30 minut.
Materiál vznikl v rámci celorepublikového projektu IN-Generation zaměřujícího se na vzdělávání žáků základních škol, jejich učitelů a rodičů v oblasti internetové gramotnosti.
Projekt IN-Generation je realizován společností European Leadership & Academic Institute (ELAI) ve spolupráci s dalšími partnery pod záštitou MŠMT.
|
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Příběhem do digi světa.
Ostatní články seriálu: