Odborné články Předškolní vzdělávání Šimonovy pracovní listy: Rozvoj logického myšlení
Odborný článek

Šimonovy pracovní listy: Rozvoj logického myšlení

14. 11. 2013
Předškolní vzdělávání
Autor
Věra Kárová
Spoluautor
Iveta Burešová

Anotace

Z pracovního sešitu plného úkolů pro předškoláky zaměřených na rozvoj logického myšlení jsme pro vás vybrali pracovní list na procvičování poznávání a rozlišování základních geometrických tvarů. Úkoly v pracovním sešitě jsou nabízeny ve formě dvoustran - 1. strana obsahuje text pro učitelku - cíl, pomůcky a popis práce s pracovním listem, 2. strana pak vlastní pracovní list pro dítě.
 
 

 NÁMĚTY K DALŠÍMU ZPRACOVÁNÍ:

  • obkreslování šablon geometrických tvarů z kartonu, dokreslování dle vlastní fantazie
  • určování geometrických tvarů hmatem - "Kouzelný pytlíček"
  • přepisování názvů geometrických tvarů dle předlohy
  • sestavování obrázků z geometrických tvarů dle fantazie či předlohy
  • překreslování geometrických tvarů dle předlohy
  • vybarvování obrázků z geometrických tvarů - stejné tvary jednou určenou barvou
  • vyhledávání geometrických tvarů ve třídě, venku
  • pokládání geometrických tvarů do předkresleného rastru

Výběr z materiálů na Metodickém portálu RVP.CZ:

ČLÁNKY:

DUM:

WIKI:


Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím Portál z publikace Šimonovy pracovní listy 8 - Rozvoj logického myšlení.

Autor
Věra Kárová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • klade otázky a hledá na ně odpovědi, aktivně si všímá, co se kolem něho děje; chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí; poznává, že se může mnohému naučit, raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
  • Předškolní vzdělávání
  • Kompetence k řešení problémů
  • zpřesňuje si početní představy, užívá číselných a matematických pojmů, vnímá elementární matematické souvislosti

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová, Individuální

Organizace prostorová:

Školní třída