Pracovní listy jsou zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou zaměřené na zákonitosti vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině). Jsou vhodnou pomůckou učitele i žáka při procvičování vlastností jednotlivých prvků a zákonitostí vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině).
Jakmile žáci získají základní informace o prvcích V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny), je důležité tyto informace procvičit. Nejvhodnější metodou jsou pracovní listy. Každý žák by měl mít svůj pracovní list, aby si mohl individuálně vpisovat i určité poznámky, které by mu mohly sloužit k lepšímu pochopení probíraného tématu.
K procvičení jsou připravené pracovní listy - V.A (15. skupina) PSP, dusík, fosfor, VI.A (16. skupina) PSP, kyslík, síra. Důležité je, aby žáci získali zpětnou vazbu, proto je připraveno i autorské řešení - V.A (15. skupina) PSP, dusík, fosfor, VI.A (16. skupina) PSP, kyslík, síra daných pracovních listů.
Pracovní listy jsou určené pro žáky vyššího gymnázia. Podle současných osnov proto doporučujeme jejich použití např. v těchto ročnících:
Pracovní listy lze zadat žákům jako:
Učitel může poskytovat upřesňující informace a zodpovídat dotazy žáků.
Vzhledem k tomu, že žáci mohou řešit pracovní list samostatně nebo ve skupině, je sebehodnocení žáka individuální či skupinové.
Pracovní listy slouží žákovi jako pomůcka k procvičení tématu V.A skupina (15. skupina) a VI.A skupina (16. skupina) periodické soustavy prvků.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.