1) Skupinová práce: Na začátku hodiny si žáci položili hlavy na lavice, zavřeli oči a představovali si, že je konec školního roku a začínají jim dva měsíce prázdnin… Ve dvojici se spolužákem pak spolu sdíleli, co by chtěli dělat. Nakonec se otočili dozadu a vytvořili tak čtveřice. Úkolem skupin bylo dohodnout se na pěti věcech, které by chtěli všichni dělat o prázdninách.
2) Seznámení s knihou. Žáci se dozvěděli název knihy a kde se děj odehrává, kdo jsou hrdinové knihy. Z názvu žáci odvodili, na co si děda bude s vnučkou hrát. Sami pak navrhovali, co by asi mohli za činnosti dělat, když si budou hrát na indiány (stavět stany, skalpovat, střílet z luku, jezdit na kánoi, vyrobit si totem, vykopat válečnou sekeru).
3) |Společná četba první kapitoly. První část textu četli žáci po větách sami. Pokud žáci narazili na nějaké slovo, které neznali, snažili se jeho význam vyvodit z textu (například slovo „trepky“).
4) Práce s mapou:. Žáci text dočetli až k větě „Ona totiž cesta z Prahy do Bílovic trvá pekelně dlouho.“ Zde jsme čtení přerušili. Žáci dostali mapy ČR, na kterých si vyznačili barevně Prahu a Brno a cestu do Brna. U Brna měli křížkem vyznačené Bílovice, které si také barevně obtáhlii (mezi Prahou a Brnem měli křížkem vyznačené místo, kde jsme byli na ŠvP).
5) Dokončení čtení první kapitoly vyučujícím.
6) Vymýšlení indiánských jmen dětí - žáci vymysleli např. Rychlý gepard, Chytrá liška, Bolavá noha, Rádatančící
7) Malování indiánských totemů a poslech indiánské hudby.
Materiál byl poskytnut zdarma nakladatelstvím GRADA z publikace Dědo, ty jsi indián. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.