Aktivita č. 1 : Veřejný problém
Aktivita č. 2 : Denní tisk
1. Rozdělíme žáky do čtyřčlenných skupin a vyzveme je, aby určili své zapisovatele a mluvčí.
2. Žákům rozdáme denní tisk. Každá skupina by měla pracovat s novinami stejného názvu a stejného vydání, případně s různými deníky téhož data.
3. Jejich úkolem bude zběžně prolistovat noviny a vystříhat tři články z různých oblastí týkajících se nějakého veřejného problému (ze světa, z jejich regionu, z kultury nebo ekonomiky) a tři články, které nejsou zaměřeny na veřejný problém. Vybrané texty si pozorně přečtou a zapíší si argumenty,kterými budou obhajovat zařazení článků do dvou vyčleněných skupin.
4. Vyzveme mluvčí skupin, aby postupně prezentovali výsledky své práce, a moderujeme diskuzi názorů ostatních skupin.
Aktivita č. 3 : Kdo je zodpovědný?
Aktivita č.4: Věc veřejná – věc lhostejná?
Úkolem žáků je rozmístit se po učebně podle stanoviska k otázce Je v České republice věc veřejná věcí lhostejnou, resp. mají občané vůli a zájem podílet se na řešení veřejných problémů?
Uveďte konkrétní případy ze života v ČR, které použijete k argumentaci vašeho postoje.
Během řízení diskuze mohou žáci měnit své pozice – stanoviska – k daným otázkám.
Tato lekce je převzata z metodického portálu projektu Výchova k občanství realizovaného Centrem občanského vzdělávání. Další lekce naleznete na adrese www.vychovakobcanstvi.cz. |
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Tento článek je zařazen do seriálu Výchova k občanství.
Ostatní články seriálu: