Výuka probíhala podle plánu, všichni žáci se zapojili podle svých schopností do práce na pracovních listech a vytvořili pracovní listy různorodého charakteru.
Osvědčilo se, že si žáci připravili na papír seznam organismů, kteří do prezentace patří, kteří ne. Nemuseli tak lovit v paměti, jak se který organismus jmenoval.
Je důležité, aby si žáci vybírali obrázky organismů tak, aby je ostatní poznali a uměli pojmenovat. Pokud tomu tak není, pracovní list nemá takový efekt.
Žáci pracovali v grafickém editoru rádi. Byla hodnocena úroveň zpracování pracovních listů do podoby prezentací a do celkového hodnocení byla zahrnuta i úroveň prezentování pracovního listu spolužákům. Hodnotila se taky příprava obrázků a objektů a jejich vhodnost a správnost.
Reakce a hodnocení aktivit žáky:
„Při této práci v grafickém editoru jsem se seznámil s dalšími zajímavými živočichy, o kterých jsme si v hodině přírodopisu neříkali.“
„Při určování živočichů v prezentacích jsem nebyla moc úspěšná, zato vím, co všechno žije a roste na Madagaskaru.“
„Nejtěžší mi přišlo připravit prezentaci tak, abych ji mohl promítnout ostatním. Živočichové, kteří na obrázek nepatřili, zmizeli dříve, než jsem chtěl. Z toho jsem byl trochu zklamaný. Příště musím objekty v prezentaci lépe načasovat.“
Co se týká další práce s těmito grafickými editory, předpokládá se, že budou žáci neustále vylepšovat své pracovní listy a obohatí je i o prvky, jako jsou animované objekty, zvuk a další.
Doporučené zdroje a literatura