Tato vyučovací hodina navazuje na téma Radar na území České republiky.
Učitel nejprve pustí žákům bez zvuku krátkou videoukázku ze serveru http://www.youtube.com/, kde se v pořadu 168 hodin k umístění radaru na našem území vyslovují známé osobnosti.
Aby žáci neviděli název videoukázky Radar – hádka, je třeba po otevření odkazu dvakrát kliknout na video, aby bylo přes celou obrazovku.
1. Pozorujte účastníky diskuse, zaznamenávejte si na papír prostředky nonverbální komunikace a následně zhodnoťte osobnosti diskutujících i to, jak svou roli zvládl moderátor pořadu. Jedná se o poklidnou diskusi, nebo je debata mezi paní Věrou Chytilovou (známá a úspěšná česká režisérka) a panem Tomášem Töpferem (herec, ředitel divadla, senátor) vedena v agresivním duchu? Argumentujte ve prospěch svého názoru zaznamenanými nonverbálními projevy účastníků pořadu.
2. Dokážete jen na základě obrazu beze zvuku určit, kdo je zastáncem radaru na území ČR a kdo nikoli? Svůj názor opět zdůvodněte.
3. Porovnejte své pozorování a postřehy se skutečností. Napište, co o nás vypovídají naše gesta, mimika apod.
4. Uvedený sestřih diskuse o radaru mezi p. Chytilovou a p. Töpferem byl díky velkému ohlasu diváků i způsobu vedení diskuse zařazen do silvestrovského programu. Najdete argumenty pro zařazení této debaty do zábavného pořadu?
5. Učitel rozdělí žáky do 4 skupin. Každá ze skupin si určí svého mluvčího. Učitel rozdělí skupinám dvě témata. Prvním tématem může být stavba radaru proti raketám potenciálně ohrožujícím naše území. Jedna skupina si připravuje argumenty pro, druhá proti.
Druhým tématem polemiky je, zda je správné, že politik vezme mikrofon a nazpívá veřejně píseň, aby podpořil svůj názor a pokusil se zvýšit svou popularitu. Jedna skupina si připravuje argumenty pro, druhá proti.
Učitel vyzve první dvě skupiny, aby jejich mluvčí polemizovali. Žáci třetí a čtvrté skupiny na závěr hlasují, kdo lépe argumentoval.
Na řadu se pak dostane druhé téma, jejich zástupci argumentují a žáci první a druhé skupiny potom hlasují.
Vyhledejte na internetu informaci, zda je či není na našem území umístěn plánovaný radar. Zde napište klíčová slova, která zadáte do vyhledávače:............................................
Za jak dlouho jste získali potřebnou informaci? Čas:...............................
Porovnejte svůj dosažený čas se spolužáky a ověřte si, která klíčová slova vedla nejrychleji k cíli, tj. k získání požadované informace.
Zhodnocení vyučovací hodiny.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.