Žijeme v informační společnosti, ve které vznikají nebo se rozvíjejí nejrůznější technologie. Tyto trendy je třeba zohledňovat také ve vzdělávání tak, aby žák, který opouští vzdělávací systém, měl dostatečný přehled a byl vybaven znalostmi či dovednostmi, která by mu pomohly při uplatnění v běžném životě. Vzdělávání v rámci geoinformačních technologií bývá často z nejrůznějších důvodů (časových, technických, odborných, ...) na školách opomíjeno. Tento pracovní list by mohl být příkladem, jak realizovat geoinformační technologie v rámci zeměpisného vzdělávání na příkladu stručné geografie obce.
Cíle pracovního listu:
Organizační formy: samostatná práce
Ročník: 8. nebo 9.
Organizace: 1 vyučovací hodina (např. počítačová učebna)
Popis:
Pracovní list je zaměřen na využití geoinformačních technologií ve výuce v souvislosti s prací v rámci vybraných mapových portálů. Tématem je Geografie obce tak, aby žák musel při práci využít mapových portálů, které prezentují jak přírodní, tak i společenské poměry. Kromě těchto charakteristik obsahuje pracovní list dotazy týkající se polohy nebo informací vyplývajících z historické ortofotomapy.
Pracovní list je možné obměnit pro práci s dalšími mapovými portály (např. Národním geoportálem http://geoportal.gov.cz) nebo je možné využít dalších služeb, které mapové portály nabízejí (např. WMS služeb).
Stejným způsobem může žák získané znalosti a dovednosti využít pro zjišťování informací o místě, kde bydlí nebo by chtěl bydlet. Obec učitele je volena pro snazší hodnocení.
Výstupy:
Pozn.: Pracovní list vznikl v rámci studia (e-learning) Využití geoinformačních technologií ve výuce (Metodický portál www.rvp.cz).
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.