Odborné články Základní vzdělávání Didaktická hra – Pravda–lež
Odborný článek

Didaktická hra – Pravda–lež

28. 3. 2011
Základní vzdělávání
Autor
Mgr. Libuše Sochorová

Anotace

Žáci si zábavnou formou upevní znalosti z oblasti hygienických a režimových návyků.

Cíl

  • žáci si upevňují své znalosti z oblasti hygieny a zdravé výživy

Pomůcky

  • soubor otázek (viz příloha), šátek pro každého žáka

Žáci se postaví do řady před tabuli a zaváží si oči šátkem (předejdeme tím švindlování). Učitel začne pokládat otázky týkající se zdravé výživy, hygienických návyků, pitného režimu, pohybového režimu a denního režimu, které má nachystané.

Úkol

  • pokud s výrokem souhlasíš, udělej krok vpřed,
  • pokud s výrokem či otázkou nesouhlasíš, udělej krok vzad.

Hra je na vypadávání. Nejlepšího hráče můžeme odměnit např. diplomem.

Pozn.: Místo kroků vpřed a vzad můžeme provádět i jiné úkony, např. vzpažit ruce, provést dřep apod. (záleží na prostoru ve třídě).

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
doc
28.32 kB
Dokument
Příloha – Soubor otázek
Autor
Mgr. Libuše Sochorová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence sociální a personální
  • vytváří si pozitivní představu o sobě samém, která podporuje jeho sebedůvěru a samostatný rozvoj; ovládá a řídí svoje jednání a chování tak, aby dosáhl pocitu sebeuspokojení a sebeúcty

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Seberegulace a sebeorganizace

Nutné pomůcky:

soubor otázek (viz příloha), šátek pro každého žáka