Odborné články Speciální vzdělávání Možnosti zvýšení čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků
Odborný článek

Možnosti zvýšení čtenářské gramotnosti u neslyšících žáků

18. 1. 2007
Speciální vzdělávání
Autor
Mgr. Marie Málková

Anotace

Čtenářskou gramotnost je faktorem, který je třeba sledovat nejen u zdravých žáků, ale i u žáků se sluchovými vadami. Test čtení s porozuměním, provedený mezi těmito žáky, prokázal, že je třeba se na tuto problematiku více zaměřit. Existuje řada způsobů, jak sluchově postiženým ulehčit práci s tištěným textem a orientaci v něm tak, aby co nejlépe překonali svůj handicap a lépe porozuměli světu kolem sebe a začlenili se do něj. Stačí jim věnovat dostatečnou pozornost.

Čtenářskou gramotnost je faktorem, který je třeba sledovat nejen u zdravých žáků, ale i u žáků se sluchovými vadami. Test čtení s porozuměním, provedený mezi těmito žáky, prokázal, že je třeba se na tuto problematiku více zaměřit. Existuje řada způsobů, jak sluchově postiženým ulehčit práci s tištěným textem a orientaci v něm tak, aby co nejlépe překonali svůj handicap a lépe porozuměli světu kolem sebe a začlenili se do něj. Stačí jim věnovat dostatečnou pozornost.

Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
179.69 kB
PDF
Text

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Mgr. Marie Málková

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

Kolekce

Článek je zařazen v těchto kolekcích:

RVP do 2024

Článek pro obor:

Český jazyk a literatura 1. stupeň