Dobrovolníci si vyberou kartičku s pojmem, spolužákům ho charakterizují, ti pojem určí (různé pojmy s tématem starověkého Řecka, např. Olympia, Akropolis, Peršané, Solón, Knossos, antika, Sparta, Mínótaurus, Zeus, Peloponés, Xerxes, peplos).
Kartičky s pojmy leží na katedře obsahem dolů, žáci si je losují. Pokud pojem neumí vysvětlit, mohou ho vyměnit za jiný.
Žáci si prohlížejí obrázky umístěné po třídě - Naši slavní olympionici (využila jsem obrázky z novin a časopisů - nalepila je na bílé papíry a rozvěsila po třídě). Společně na tabuli zapíšeme odpovědi na tyto otázky:
Následuje poslech audiokazety a vyplňování pracovního listu (viz příloha č.1). Společně zkontrolujeme.
Každý žák ve skupině dostane kopii nedokončeného příběhu (viz příloha č. 2), který poté společně dotvoří. Rozdělení rolí ve skupině - měřič času, mluvčí. Indicie umístěné na tabuli napovídají další vývoj děje (na tabuli jsem nakreslila zlomenou kost, napsala 4 roky a 1.). Žáci je mají do příběhu zapracovat v tom pořadí, jak jsou umístěny na tabuli.
Všichni si sedneme do kruhu a mluvčí skupin nahlas přečtou dokončené příběhy. Žáci třídí informace - v čem se naše závěry liší, co mají společného. Žáci hodnotí, který se jim líbil více a proč. Je možné z originálu přečíst skutečný závěr.
Na proužek papíru každý sám napíše:
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.