Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „revize RVP“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (15)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 15 položek
Základní vzdělávání Spomocník
11. 4. 2023 0x 1952x
10 hlavních digitálních kompetencí podle Tech&Learning
Informace o tom, jak obsah digitální kompetence definuje americký portál Tech&Learning.
Základní vzdělávání Spomocník
5. 12. 2022 0x 1471x
Mentoring podle EUN jako cesta k inovacím
Zpráva o kurzu European Schoolnet Academy a projektu EUN MenSI, jehož cílem je hledat nejvhodnější metodiky sdílení postupů při zavádění digitálních forem výuky do praxe na základních a středních…
Základní vzdělávání Spomocník
21. 10. 2022 0x 1829x
Digitální kompetence v kontextu digitálního wellbeingu
Jak digitální wellbeing rozvíjí digitální kompetence? Článek nabízí celkem 12 konkrétních příkladů rozvoje těchto kompetencí v 8 oblastech digitálního wellbeingu.
Základní vzdělávání Spomocník
7. 3. 2022 0x 1982x
Je učení vidět? Polemika Johna Hattieho a Steena Larsena
Zpráva o polemice vyvolané profesorem filozofie Steenem Larsenem z dánské Aarhus University namířené proti hojně citovaným závěrům výzkumu světoznámého ředitele Melbourne Education Research Institute…
Základní vzdělávání Spomocník
7. 2. 2022 0x 1736x
Hagen Manifest nového učení
Informace o dokumentu vytvořeném na německé Feruniversität in Hagen včetně jeho obsahu, který shrnuje světový vývoj vzdělávacích postupů v souvislosti s rozvojem technologií a dává doporučení pro…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 11. 2021 0x 1600x
Digitální gramotnost jako katalyzátor systémových změn
Jsme na prahu velké revize kurikula, a tak možná bude užitečné, když si připomeneme, proč se o ní pokoušíme a jakým problémům musíme čelit.
Základní vzdělávání Spomocník
21. 12. 2020 0x 3372x
Do jaké míry je mezioborový přenos kompetencí možný?
Zamyšlení nad vlastnostmi jedné z nejvýše postavených kompetencí, nad tím, jak by se mohla získávat a jak bychom s ní měli zacházet při přípravě revize RVP.
Základní vzdělávání
7. 7. 2020 0x 6724x
Jsem generace Z a můžu pomoct!
Výuková aktivita Jsem generace Z a můžu pomoct! je zaměřená na využití digitálních kompetencí, znalostí a zkušeností žáků, díky kterým se zapojí do společenského dění kolem sebe. Žáci díky svým…
Základní vzdělávání
24. 6. 2020 0x 7873x
Experimentování s termovizní kamerou
Článek, který je primárně určen pro učitele, případně žáky s hlubším zájmem o fyziku, stručně shrnuje fyzikální princip termovizního zobrazování. Součástí článku je návrh čtyř žákovských aktivit,…
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2020 2x 5797x
Digitální občanství podle Common Sense
Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání
28. 8. 2018 0x 4108x
Revize RVP v oblasti informatiky a informačních a komunikačních technologií
V průběhu čtrnácti let, kdy vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie (ICT) zůstávala jako jedna z mála v Rámcovém programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) beze změny, se nashromáždilo…
Základní vzdělávání
18. 10. 2010 2x 9083x
Figurková školička aneb Proč aktualizovat RVP?
Mezinárodní šachová mistryně referuje o výukovém programu Figurková školička, který integruje šachové principy do výuky na 1. stupni ZŠ, a zamýšlí se nad možnostmi úprav RVP.
Zobrazeno 12 z 15 položek