NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Odborné články
Články s klíčovým slovem „programování“
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Všechny
RVP (do 2024)
RVP revidované (od 2025)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Filtrovat
Smazat filtr
Všechny filtry
Zvolené filtry
Materiály s klíčovým slovem
programování
Články
(51)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
51
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
31. 8. 2015
0x
7420x
Sphero
Článek popisuje možnosti ovládání a praktického využití robotické programovatelné koule ve výuce.
Základní vzdělávání
25. 8. 2015
1x
28309x
Výukoví roboti: nástroj pro rozvoj algoritmického myšlení
Výukoví roboti nesporně představují jednu ze zajímavých forem vzdělávání. Jsou založené na myšlence, že žák programuje svého robota, jehož cena je typicky pod 100 USD. Tímto programováním se učí…
Gymnaziální vzdělávání
13. 7. 2015
2x
21038x
Jak (a co) učit s dotykovým zařízením v ICT
Výuka informačních a komunikačních technologií s dotykovým zařízením jde přímo in medias res. Nabízí nepřeberné množství témat a přístupů, kterým se lze věnovat. V tomto materiálu se pokusíme o…
Gymnaziální vzdělávání
Spomocník
14. 5. 2015
1x
10125x
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – žákovské práce
Článek je pokračováním seriálu popisujícího praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole. Předkládá výsledky práce žáků a jejich…
Základní vzdělávání
23. 4. 2015
0x
6814x
Programování na prvním stupni
Programování rozvíjí myšlení, lze přirovnat k dovednosti psát. Praktické tipy pro učitele na prvním stupni, kteří do svých hodin chtějí základy programování začlenit.
Základní vzdělávání
Spomocník
20. 11. 2014
0x
7098x
CodeMonkey - napiš kód a utrhni banán!
Popis velmi zajímavé a užitečné aplikace, která hravou formou uvádí žáka do světa algoritmizace a informatického myšlení.
Základní vzdělávání
13. 11. 2014
2x
11040x
Programování jako klíčová dovednost pro 21. století – srovnávací studie 20 zemí EU
Studie, kterou vytvořilo sdružení European Schoolnet, je jedním z prvních pokusů zmapovat programování a jeho pozici ve vzdělávacích programech na různých stupních vzdělávání v zemích EU.
Základní vzdělávání
Spomocník
10. 11. 2014
3x
8951x
Open Source pro potřeby vzdělávání
Článek se inspirován zahraničními zdroji zabývá možnostmi využití multiplatformního Open Source software pro vzdělávací účely.
Základní vzdělávání
4. 9. 2014
5x
40424x
Proč by se žáci neměli učit programovat nebo vytvářet webové stránky
Vytváření webových stránek je s nadsázkou řečeno tradiční disciplína, která má své místo ve výukových plánech, rekvalifikačních kurzech nebo mnoha vzdělávacích projektech. S lítostí lze ovšem…
Základní vzdělávání
Spomocník
12. 5. 2014
0x
8515x
Game Maker jako výukový nástroj
Článek shrnuje praktické zkušenosti s výukovým využitím nástroje na tvorbu vlastních her Game Maker, jež vede k nácviku informatického myšlení a dalších počítačových kompetencí. Může se stát velmi…
Gymnaziální vzdělávání
Spomocník
10. 4. 2014
1x
12357x
Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti
Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 3. 2014
0x
8405x
Play-i jako hračka rozvíjející logické myšlení
Informace o projektu zavádějícího do výroby nové převratné hračky pro děti v podobě programovatelné dvojice robotů Bo a Yana, které rozvíjejí algoritmické myšlení hrou a sledují intelektuální vývoj…
Zobrazeno
12
z
51
položek
Zpět
1
2
3
4
5
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025