Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „mluvený projev“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (7)
Zobrazení:
Zobrazeno 7 z 7 položek
Základní vzdělávání
29. 3. 2022 0x 1996x
Nádech–výdech: Tělesná výchova si tyká s českým jazykem
Příspěvek ze série Nádech–výdech se věnuje možnostem propojení vzdělávacích oborů Tělesná výchova a Český jazyk a literatura. Představuje výukovou aktivitu, jež propojuje obory díky komentování…
Základní vzdělávání
3. 12. 2012 0x 7683x
Mluvený projev při vystupování před kamerou
Po osvojení základních znalostí a dovedností z oblasti techniky natáčení, zpracování videa na počítači a stavby mediálního sdělení zařazujeme tento blok. Vycházíme ze skutečnosti, že žáci již…
Základní vzdělávání
20. 8. 2012 0x 13923x
Rétorika pro pedagogy
Ukázka z knihy nakladatelství Grada se věnuje výukové komunikaci. V knize Rétorika pro pedagogy se ovšem setkáte jednak se základy řečových technik, tak i návody na zvládnutí interpretace textu a…
Základní vzdělávání
13. 12. 2011 0x 14283x
Použití synonym v mluvených i psaných projevech
Synonyma obohacují projev. Důležitá jsou v běžné komunikaci, ne vždy vhodně používaná při odborném vyjadřování. Příspěvek předkládá náměty pro práci se synonymy a upozorňuje na některé nepřesnosti,…
Základní vzdělávání
7. 12. 2011 0x 36865x
Umíme skloňovat číslovky? Problémy v současném mluveném projevu
Číslovky a jejich skloňování, případně tvary slov, které se na ně vážou (další číslovky, podstatná jména či slovesa), jsou pro současného uživatele spisovné češtiny často velkým oříškem. Tento článek…
Základní vzdělávání
12. 3. 2010 0x 20794x
Žák-cizinec a konkurence spisovné a obecné češtiny ve výuce
Je dobré začít s výukou spisovného či obecně českého jazyka nebo obou variant? Jak přistupovat k výuce češtiny žáků-cizinců, kteří mají odlišnou jazykovou zkušenost a vstupní úroveň jazyka?
Odborné vzdělávání Spomocník
28. 8. 2009 1x 8651x
Výuka základů mluveného projevu – Jak mluvit tak, aby nám druzí rozuměli
PDP popisuje využití a střídání různých výukových metod při hodině Kultury osobního projevu. U žáků jsou rozvíjeny klíčové kompetence komunikativní, sociální, personální a kompetence k řešení…
Zobrazeno 7 z 7 položek