Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (11)
Zobrazení:
Zobrazeno 11 z 11 položek
Základní vzdělávání Spomocník
26. 7. 2022 1x 954x
Převrácené čtyřrozměrné kurikulum
Malá studie představující výsledky práce specializovaného bostonského pracoviště (CCR) zabývajícího se definováním potřebných změn v kurikulu vyvolaných technologiemi ovlivněným vývojem světa.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 2. 2013 8x 13692x
Rizika spojená s technologiemi podle Rosena
Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena.
Základní vzdělávání
28. 11. 2011 0x 13587x
Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových…
Základní vzdělávání
2. 6. 2011 0x 3930x
Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 35
Tento článek je jedenáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol…
Základní vzdělávání
18. 5. 2011 0x 3653x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 19
Tento článek je pátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
17. 5. 2011 0x 3751x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 18
Tento článek je čtvrtým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
16. 5. 2011 0x 3767x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 17
Tento článek je třetím komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
13. 5. 2011 0x 3344x
Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 16
Tento článek je druhým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Předškolní vzdělávání
21. 1. 2011 0x 8398x
Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku
Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení…
Základní vzdělávání
3. 11. 2010 0x 8453x
Výzkumy o přínosu CLIL
Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní…
Gymnaziální vzdělávání
3. 8. 2008 0x 16798x
Kritéria evaluace vyučovacího procesu
Autorka příspěvku se zaměřuje na evaluaci výuky v souvislosti s rozvíjením metakognice u žáků. Mnoha výzkumy bylo prokázáno, že pouhé pasivní přijímání poznatků a jejich následná reprodukce nepřináší…
Zobrazeno 11 z 11 položek