Odborné články Články s klíčovým slovem „metakognice“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
metakognice
Články (12)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 12 položek
Základní vzdělávání
20. 12. 2023 0x 1998x

Slovní úlohy – „matika bez češtiny nejde“

Většina vyučujících matematiky 1. i 2. stupně základní školy by se jistě shodla v tom, že slovní úlohy patří mezi nejnáročnější učivo. Vyřešení slovní úlohy totiž vyžaduje zapojení mnoha kognitivních…
Základní vzdělávání Spomocník
26. 7. 2022 1x 5043x

Převrácené čtyřrozměrné kurikulum

Malá studie představující výsledky práce specializovaného bostonského pracoviště (CCR) zabývajícího se definováním potřebných změn v kurikulu vyvolaných technologiemi ovlivněným vývojem světa.
Základní vzdělávání Spomocník
4. 2. 2013 8x 19391x

Rizika spojená s technologiemi podle Rosena

Studie problematiky rizikových faktorů využití technologií ve výuce shrnující výsledky výzkumů, myšlenky a návrhy na řešení známého psychologa California State University Larry Rosena.
Základní vzdělávání
28. 11. 2011 0x 25528x

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Sebereflexe, metakognice a autoregulace

Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových…
Základní vzdělávání
2. 6. 2011 0x 5478x

Komentář k úloze „DÁREK“ – otázka 35

Tento článek je jedenáctým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol…
Základní vzdělávání
18. 5. 2011 0x 4967x

Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 19

Tento článek je pátým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
17. 5. 2011 0x 5641x

Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 18

Tento článek je čtvrtým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
16. 5. 2011 0x 5202x

Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 17

Tento článek je třetím komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Základní vzdělávání
13. 5. 2011 0x 5187x

Komentář k úloze „PRÁCE“ – otázka 16

Tento článek je druhým komentářem seriálu komentářů k uvolněným úlohám mezinárodní sondy PISA 2000, která se zaměřila na zjišťování čtenářské gramotnosti žáků českých základních a středních škol ve…
Předškolní vzdělávání
21. 1. 2011 0x 12041x

Program rozvoje metakognitivního myšlení dětí předškolního věku

Příspěvek čtenáře seznámí s programem rozvoje mekognitivního myšlení dětí předškolního věku. Realizovaný program vychází z aktivit metodiky Let´s Think! a zaměřuje se na rozvoj kognitivního myšlení…
Základní vzdělávání
3. 11. 2010 0x 11665x

Výzkumy o přínosu CLIL

Příspěvek stručně mapuje vývoj názorů na výuku v cizím jazyce, představuje výzkumy, které potvrzují přínos CLIL pro žáky, a na konkrétním příkladu ukazuje, jak může CLIL rozvíjet kognitivní…
Gymnaziální vzdělávání
3. 8. 2008 0x 20346x

Kritéria evaluace vyučovacího procesu

Autorka příspěvku se zaměřuje na evaluaci výuky v souvislosti s rozvíjením metakognice u žáků. Mnoha výzkumy bylo prokázáno, že pouhé pasivní přijímání poznatků a jejich následná reprodukce nepřináší…
Zobrazeno 12 z 12 položek