Odborné články Články s klíčovým slovem „mediální gramotnost“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 

Zvolené filtry

Materiály s klíčovým slovem
mediální gramotnost
Články (45)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 45 položek
Gymnaziální vzdělávání
15. 8. 2022 1x 3644x

DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost

Příspěvek se soustředí na témata, která souvisí s aplikací konceptu MIL (mediální a informační gramotnosti) do edukační praxe. Zdůrazňuje, že pro rozvoj v této oblasti je zásadní konstruktivistický…
Základní vzdělávání Spomocník
25. 4. 2022 0x 2584x

Rovnováha využívání technologií ve výuce podle Common Sense

Informace o zprávě americké neziskovky Common Sense zabývající se vytvářením z pohledu technologií vhodného vyváženého výukového prostředí.
Odborné vzdělávání
20. 4. 2022 0x 2144x

Využití metod dramatické výchovy k posílení mediální a politické gramotnosti žáků středních odborných škol a učilišť

Článek představuje tři nové vzdělávací programy, které propojují metody dramatické výchovy s výukou žáků k demokratickým hodnotám a kompetencím. Seznamte se s vybranými aktivitami z jednotlivých…
Gymnaziální vzdělávání
24. 5. 2021 0x 6807x

Informační gramotnost na středních školách: co, jak a proč?

Informační gramotnost je jednou z nejpopulárnějších „nových gramotností“, se kterými se lze setkat. Nacházíme ji i v ŠVP mnoha škol. Cílem příspěvku je nastínit, co si pod ní vlastně představit a…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2021 0x 3570x

PISA propojuje čtenářskou a digitální gramotnost

Hlavní zjištění sekundární analýzy dat mezinárodního šetření PISA 2018 zkoumající čtenářskou gramotnost v souvislosti s využitím digitálních technologií.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 5. 2021 2x 8899x

Digitální kompetence pro wellbeing

Studie vypracovaná v rámci pracovní skupiny Wellbeing projektu Partnerství 2030, který podporuje realizaci Strategie 2030+.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 6. 2020 2x 6873x

Digitální občanství podle Common Sense

Informace o existenci kurikula americké neziskovky Common Sense, které pokrývá výuku tematiky digitálního občanství od MŠ až po SŠ, jež má přesah jak do mediální výchovy, tak do digitální gramotnosti.
Základní vzdělávání
22. 4. 2020 0x 10142x

Sázecí pantomima

Výuková aktivita Sázecí pantomima je činnost, kterou lze aplikovat na jakékoli téma a učivo, stejně tak ji lze využít v rámci neformálních vzdělávacích aktivit. Z hlediska fáze výuky ji je možné…
Základní vzdělávání Spomocník
2. 3. 2020 13x 6740x

Rostoucí dissensus jako problém mediální gramotnosti

Zamyšlení nad současným pojetím mediální gramotnosti v souvislosti s aktuálním kulatým stolem a revizí RVP inspirované americkým expertem na velká data Kalevem Leetaru.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2020 2x 8411x

Laterální čtení

Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání
14. 2. 2020 1x 16490x

Člověk a společnost a digitální technologie

Příspěvek se věnuje tomu, jak lze využívat digitální technologie ve výuce oboru Výchova k občanství na 2. stupni základní školy a jaký je jejich přínos pro tento obor. Materiál přináší inspiraci pro…
Základní vzdělávání
30. 1. 2020 1x 13810x

Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole – 2. část

Článek „Poznámky ke kritickému myšlení a mediální gramotnosti na základní škole 2. část“ je dalším příspěvkem k tématu kritického myšlení. Tentokrát se zaměřuje na některé oblasti mediální…
Zobrazeno 12 z 45 položek