Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (10)
Zobrazení:
Zobrazeno 10 z 10 položek
Gymnaziální vzdělávání
17. 10. 2013 0x 7027x
Sebekvantifikace: fenomén informační společnosti i výzva pro vzdělávání
Sebekvantifikace představuje fenomén měření, shromažďování a analyzování informací o běžných činnostech vlastního života. Fenomén, který je často vnímán jako jedna z výrazných módních vln, mající…
Základní vzdělávání Spomocník
16. 11. 2011 2x 5832x
Kam až dosáhne kooperace?
2. díl ze seriálu článků, kterými autor v roli účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" reaguje na téma 5. lekce Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí, v jejímž rámci…
Základní vzdělávání Spomocník
14. 11. 2011 12x 7610x
Kooperující žák jako člen informační společnosti
1. díl ze seriálu článků, kterými autor v roli účastníka kurzu RVP "Vzdělávací technologie pro 21. století" reaguje na téma 5. lekce Teorie konektivismu a osobní vzdělávací prostředí, v jejímž rámci…
Gymnaziální vzdělávání
27. 10. 2011 1x 8063x
Informační společnost
Dnešní dobu je bez nadsázky možné označit za informační. Informace jsou tím, co odděluje vyspělé ekonomiky a úspěšné podniky od zemí třetího světa a neúspěšných korporací. Je možné říci, že jsou…
Gymnaziální vzdělávání
20. 10. 2011 0x 5349x
Nové možnosti občanské informační společnosti při využití ICT
Informační revoluce přinesla postupně celou řadu změn také do občanské společnosti, která jich může efektivně využívat. V článku si ukážeme některé možnosti, jak se občansky podílet na řadě aktivit s…
Gymnaziální vzdělávání
19. 10. 2011 2x 5358x
Nová kultura v informační společnosti
Jen málokterý aspekt vzniku informační společnosti je pro pedagogické působení tak markantní, jako je rozvoj nové kultury na internetu. To, co bylo dříve vnímáno jako lidová tvorba či psaní do…
Základní vzdělávání
25. 2. 2011 1x 9340x
Digitální portfolio – brána k informacím moderního učitele
Díky životu v informační společnosti je náš soukromý i pracovní život každý den zaplavován množstvím informací. Namísto toho, abychom se věnovali jejich obsahu, trávíme zbytečný čas jejich…
Základní vzdělávání Spomocník
18. 3. 2005 0x 1996x
Dnešní děti jsou doslova multi-mediální
Zpráva o výsledcích výzkumu americké nadace Kaiser Family o využívání technologií dětmi.
Základní vzdělávání Spomocník
31. 3. 1998 0x 3407x
Japonský pohled na problematiku informační revoluce
Výběr ze zprávy, kterou publikoval Shumpei Kumona z centra pro globální komunikaci při Japonské mezinárodní univerzitě.
Základní vzdělávání Spomocník
22. 4. 1997 0x 5402x
Vzdělávání v Informační společnosti - Bangemannův projev na semináři Evropského parlamentu
Výtah z přednášky Dr. Martina Bangemanna, člena Evropské komise, přednesené 22. 4. 1997 v Evropském parlamentu v Bruselu na semináři ICL nazvaném: "Podpora evropských kulturních hodnot v informační…
Zobrazeno 10 z 10 položek