NPI
Vedeme školu
Metodický portál RVP.CZ
Zapojme všechny
Digitalizace vzdělávání
Revize RVP
EduRevue
MojeEdu
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Katalog EMA
Spomocník
Digifolio
Blogy
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Gramotnosti pro život
Přihlásit
Staňte se součástí
Přihlásit se do portálu
Zapomněli jste heslo?
Nebo přes
Nemáte svůj účet?
Nebojte se
registrovat
Materiály do výuky
Odborné články
Webináře
Další
Spomocník
Blogy
Digifolio
Pro výuku
Odborné články
Materiály do výuky
Webináře
Katalog EMA
Spomocník
Gramotnosti pro život
Komunita
Blogy
Digifolio
Evaluace
Profil Škola21
Profil Učitel21
Evaluační nástroje
Archiv
Wiki
Diskuze
E-learning
AudioVideo
Burza
Obrázky
Galerie
Pospolu
Pohyb a výživa
Hodina pohybu navíc
Evropské jazykové portfolio
Odborné články
Články s klíčovým slovem „Bloomova taxonomie“
Odborné články
Vyhledat
Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
Všechny
RVP (do 2024)
RVP revidované (od 2025)
Speciální vzdělávací potřeby
- žádné -
autismus
autisté/děti s autistickými rysy + další postižení
dysgrafie
dyskalkulie
dyslexie
dysortografie
kombinace postižení tělesných, smyslových a vad řeči
mentální postižení
mentální postižení - lehké
mentální postižení - střední
mentální postižení - těžké
MP a další postižení
poruchy pozornosti a vnímání
se sociálním znevýhodněním
se zdravotním znevýhodněním
sluchové postižení
souběžné postižení více vadami
tělesné postižení
vady řeči
vývojové poruchy učení nebo chování
z cizojazyčného prostředí
z odlišného sociokulturního prostředí
zrakové postižení
Filtrovat
Smazat filtr
Všechny filtry
Zvolené filtry
Materiály s klíčovým slovem
Bloomova taxonomie
Články
(14)
Řadit dle:
Data publikace
Data publikace
Názvu článku
Hodnocení
Zobrazení
Seřadit:
Sestupně
Zobrazení:
Zobrazeno
12
z
14
položek
Zpět
1
2
Další
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 11. 2025
0x
81x
Jak AI převrací Blooma
Informace o tom, jak některé americké odbornice popisují díky AI převrácené úrovně Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů.
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 9. 2024
0x
2000x
Je vývoj světa hra s konstantním součtem?
Informace o návrhu oxfordského vědce Davida Whita, který mění pohled na Bloomovu taxonomii vzdělávacích cílů v souvislosti s vývojem umělé inteligence.
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018
12x
65039x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2017
0x
16570x
Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na…
Gymnaziální vzdělávání
15. 2. 2017
1x
11768x
Učitel jako kurátor digitálního obsahu
Článek se věnuje základnímu teoretickému uchopení pedagogických a didaktických aspektů digitálního informačního kurátorství jako jedné z podstatných forem konektivistického učení. Popisuje základní…
Základní vzdělávání
12. 1. 2017
4x
59505x
K pojetí tvořivosti ve výtvarné výchově v souvislosti s Bloomovou taxonomií
Text se zabývá úvahami nad užitím Bloomovy taxonomie pro nastavení tří stupňů obtížnosti ilustrativních úloh ke standardům oborů oblasti Umění a kultura vzhledem k rozvíjení tvořivosti. V závěru…
Základní vzdělávání
Spomocník
11. 6. 2015
0x
13047x
Jsme díky internetu hloupější, nebo chytřejší?
Článek navazuje na předchozí vzpomínku na 70. výročí publikování eseje „Jak máme myslet“ Vannevara Bushe a snaží se odhalit dopad, který má jeho snaha oprostit člověka od nutnosti pamatovat si vše,…
Základní vzdělávání
17. 9. 2013
0x
11412x
Specifika CLIL metodiky
Metodika CLILu čerpá jak z didaktiky cizího jazyka, tak z didaktiky odborného předmětu. Desátá kapitola online příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ je právem považována za stěžejní, jelikož…
Základní vzdělávání
Spomocník
3. 6. 2013
1x
8020x
Digitální gramotnost podle Futurelab
Zpráva o studii známé britské společnosti Futurelab, která se zabývá strukturou a obsahem digitální gramotnosti a doporučuje na prvním místě podporovat kritické myšlení.
Základní vzdělávání
Spomocník
9. 5. 2012
3x
6519x
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy
Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ.
Základní vzdělávání
Spomocník
26. 3. 2012
11x
20411x
Převrácená třída podle Dr. Lodge
Článek blíže popisuje metodiku převrácené třídy a dává ji do souvislosti s Bloomovou taxonomií. To vše na základě Khan Academy, projektu FIZZ vedeného Dr. Lodgem McCammonem z North Carolina State…
Základní vzdělávání
24. 3. 2011
1x
12340x
O možnostech rozvíjení myšlení
Autorka v článku hovoří o metodách kritického myšlení. Zabývá se současnou potřebou systematického rozvoje poznávacích dovedností, vysvětluje rozdíly mezi souvisejícími pojmy myšlení nižšího a…
Zobrazeno
12
z
14
položek
Zpět
1
2
Další
Přejít na hlavní stránku
Vložit článek
Jak vložit článek
Ochrana osobních údajů
Národní pedagogický institut České republiky © 2025