Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „Bloomova taxonomie“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (13)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 13 položek
Základní vzdělávání Spomocník
9. 9. 2024 0x 881x
Je vývoj světa hra s konstantním součtem?
Informace o návrhu oxfordského vědce Davida Whita, který mění pohled na Bloomovu taxonomii vzdělávacích cílů v souvislosti s vývojem umělé inteligence.
Gymnaziální vzdělávání
24. 7. 2018 12x 57652x
Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i…
Gymnaziální vzdělávání
7. 6. 2017 0x 14842x
Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na…
Gymnaziální vzdělávání
15. 2. 2017 1x 10821x
Učitel jako kurátor digitálního obsahu
Článek se věnuje základnímu teoretickému uchopení pedagogických a didaktických aspektů digitálního informačního kurátorství jako jedné z podstatných forem konektivistického učení. Popisuje základní…
Základní vzdělávání
12. 1. 2017 4x 57748x
K pojetí tvořivosti ve výtvarné výchově v souvislosti s Bloomovou taxonomií
Text se zabývá úvahami nad užitím Bloomovy taxonomie pro nastavení tří stupňů obtížnosti ilustrativních úloh ke standardům oborů oblasti Umění a kultura vzhledem k rozvíjení tvořivosti. V závěru…
Základní vzdělávání Spomocník
11. 6. 2015 0x 11994x
Jsme díky internetu hloupější nebo chytřejší?
Článek navazuje na předchozí vzpomínku na 70. výročí publikování eseje „Jak máme myslet“ Vannevara Bushe a snaží se odhalit dopad, který má jeho snaha oprostit člověka od nutnosti pamatovat si vše…
Základní vzdělávání
17. 9. 2013 0x 10340x
Specifika CLIL metodiky
Metodika CLILu čerpá jak z didaktiky cizího jazyka, tak z didaktiky odborného předmětu. Desátá kapitola online příručky Cizí jazyky napříč předměty 2. st. ZŠ je právem považována za stěžejní, jelikož…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 6. 2013 1x 7696x
Digitální gramotnost podle Futurelab
Zpráva o studii známé britské společnosti Futurelab, která se zabývá strukturou a obsahem digitální gramotnosti a doporučuje na prvním místě podporovat kritické myšlení.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 5. 2012 3x 6185x
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy
Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ.
Základní vzdělávání Spomocník
26. 3. 2012 11x 19069x
Převrácená třída podle Dr. Lodge
Článek blíže popisuje metodiku převrácené třídy a dává ji do souvislosti s Bloomovou taxonomií. To vše na základě Khan Academy, projektu FIZZ vedeného Dr. Lodgem McCammonem z North Carolina State…
Základní vzdělávání
24. 3. 2011 1x 11443x
O možnostech rozvíjení myšlení
Autorka v článku hovoří o metodách kritického myšlení. Zabývá se současnou potřebou systematického rozvoje poznávacích dovedností, vysvětluje rozdíly mezi souvisejícími pojmy myšlení nižšího a…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 3. 2010 0x 6780x
Co má meliorace společného s modelem TPCK?
Článek pomocí příkladu z praxe dává do spojitosti model TPCK a melioraci, což je termín pro dovednost uchopit vhodnou množinu informací a aplikovat ji na řešení problému v různých, třeba i zcela…
Zobrazeno 12 z 13 položek