Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (6)
Zobrazení:
Zobrazeno 6 z 6 položek
Základní vzdělávání
16. 4. 2014 0x 4700x
Stále méně dětí baví čtení
Kolik knih přečteš za měsíc? Na tuto otázku odpovědělo loni 29 % dětí, že žádnou. Přitom v roce 2003 to bylo o tři procenta méně. Během stejných deseti let také ubylo dětí, které přečtou dvě a víc…
Předškolní vzdělávání
10. 2. 2009 0x 12192x
Pohádka o Rybitince
Dítě a svět - zprostředkované poznávání vzdáleného světa, moře. Příspěvek uvádí metody práce s literárním textem, které podporují dětskou zvídavost, zájem poznávat nové a zároveň napomáhají rozvíjet…
Základní vzdělávání
22. 10. 2008 1x 96559x
Dílna čtení v praxi
Příspěvek popisuje dílnu čtení, kterou autor článku realizuje v rámci Systému praktické češtině. Autor se v příspěvku také zamýšlí nad problémy, které ovlivňují výuku českého jazyka, nad možnostmi ve…
Základní vzdělávání
17. 10. 2008 3x 14846x
Efektivní výuka ke čtenářské gramotnosti vyžaduje práci se čtenářskými dovednostmi
Příspěvek přináší pohled na čtení a čtenářskou gramotnost, nabízí úvahu nad těmito pojmy, rozpracovává sadu základních čtenářských dovedností a poskytuje ukázku jedné z metody hodnocení čtení s…
Základní vzdělávání
6. 2. 2007 0x 9769x
Úloha emocí při recepci literárního díla
Článek stručně charakterizuje dosavadní přístupy k interpretaci literárního díla a snaží se opřít dosavadní převážně spekulativní teorie recepce literárního díla o exaktní argumenty vycházející z…
Základní vzdělávání
18. 1. 2006 1x 79160x
Co je čtenářská gramotnost, proč a jak ji rozvíjet?
Čtenářská gramotnost by měla být u žáků rozvíjena tak, aby mohli čtení využívat jako nástroj k dosažení dalších cílů, které jsou klíčem k úspěchu v pracovním i osobním životě a ve společnosti.
Zobrazeno 6 z 6 položek