Odborné články Všechny články autora „Ondřej Neumajer“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (73)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 73 položek
Základní vzdělávání
18. 8. 2016 0x 17709x

Kritéria kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů

Příspěvek uvádí soubor kritérií kvality digitálních vzdělávacích zdrojů podpořených z veřejných rozpočtů, která se stávají etalonem kvality elektronických výstupů využitelných ve vzdělávání.
Základní vzdělávání
21. 4. 2016 3x 21208x

Jak zvýšit kvalitu škol pomocí otevřeného vzdělávání – tipy a rady pro ředitele a zřizovatele škol

Příručka představuje hlavní výhody, které může přinést zapojení principů otevřeného vzdělávání do českých škol. Počínaje finančními úsporami a konče zvýšením celkové kvality výuky a prestiže českých…
Základní vzdělávání Spomocník
4. 4. 2016 0x 9016x

Výukový a vzdělávací software nově a jinak

Postupně probíhající změna role učitele přináší i nový nebo inovovaný pohled na didaktické prostředky, které mohou žáci ve výuce využívat. Ve školách začíná být využíván i jiný než tradiční výukový a…
Základní vzdělávání Spomocník
29. 2. 2016 11x 15793x

Finové opět reformují školství – ruší předměty a intenzivně zavádějí digitální technologie

Nová reforma školství zahájená v roce 2015 ve Finsku přináší revoluci, o jejíž základech se v Česku zatím příliš nediskutuje. Článek se snaží upozornit na skutečnost, že jedním z klíčových prvků této…
Základní vzdělávání
18. 1. 2016 3x 22383x

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – vzdělávací obsah

Druhý díl dvoudílného článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, pojednává o digitálních technologiích a jejich roli ve vzděláváním obsahu.
Základní vzdělávání
14. 1. 2016 3x 22646x

Role digitálních technologií ve výuce cizích jazyků – didaktický prostředek

Digitální technologie mohou hrát ve vzdělávání více rolí. V dvoudílném článku, který vychází jako poslední ze série Digitální technologie ve výuce cizích jazyků, se zmíníme o dvou těchto rolích.…
Základní vzdělávání Spomocník
23. 11. 2015 0x 10809x

Mobil díky senzorům všudypřítomnou didaktickou pomůckou

Článek je inspirací pro učitele, jak využít čidla mobilních zařízení žáků (BYOD) ve výuce směrem ke konstruktivisticky pojatým badatelsky orientovaným aktivitám.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 9. 2015 0x 5617x

Otevřené vzdělávání a aktivity kolem něj

Druhá část článku informujícího o současném vývoji otevřeného vzdělávání u nás.
Základní vzdělávání Spomocník
14. 9. 2015 0x 8585x

Licence Creative Commons pro podporu otevřeného vzdělávání

Článek popisuje autorskou licenci Creative Commons využívanou při tvorbě výukových materiálů, u nichž má být umožněno volné sdílení. Je na nich založeno i otevřené vzdělávání.
Základní vzdělávání Spomocník
27. 7. 2015 4x 9301x

Diskuze o tabletech je potřebná, musí ale vycházet z objektivních dat

Článek shrnuje aktuální situaci na poli zavádění tabletů do škol v České republice.
Základní vzdělávání Spomocník
17. 2. 2015 2x 7123x

Pedagogika 1:1 a otázky s ní související

Článek se zabývá způsoby zavádění a využití metodiky 1:1 (každý žák vlastní přístroj) v našich školách.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 7. 2014 15x 18592x

Sedm mýtů o tabletech ve škole

Článek je dalším dílem seriálu o aktuálním zavádění tabletů do našich škol. Tentokrát se zabývá typickými případy nesprávného chápání této problematiky.
Zobrazeno 12 z 73 položek