Odborné články Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
Verze RVP:
 
Články (219)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 219 položek
Gymnaziální vzdělávání
16. 4. 2020 0x 21707x

Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie II.

Článek se věnuje různým možnostem využití technologií v konstruktivisticky pojatém vzdělávání. Nabízí nástroje například na seberegulované učení, práci s vlastními prekoncepty, hodnotově orientované…
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2020 0x 11310x

Rozvoj konstruktivistického vzdělávání skrze technologie I.

Příspěvek popisuje dílčí metody a přístupy v konstruktivistickém vzdělávání, ke kterým identifikuje vhodné technologické nástroje. Ukazuje tak, jak konstruktivistické vzdělávání může (a má)…
Gymnaziální vzdělávání
31. 3. 2020 0x 15534x

Využití chatbotů ve vzdělávání

Chatboti (konverzační agenti) jsou dnes poměrně standardní součástí fungování sociálních sítí nebo uživatelské podpory. Jejich tvorba může – ale také vůbec nemusí – vyžadovat znalosti programování.…
Gymnaziální vzdělávání
24. 3. 2020 0x 8830x

Nelineární učení a technologie pro jeho podporu

Cílem článku je ukázat některé přístupy a nástroje, které mohou pomoci s rozvojem tvorby vzdělávacích materiálů, které podporují nelineární způsob učení. Právě nelinearitu v edukačním procesu lze…
Gymnaziální vzdělávání
19. 3. 2020 4x 19782x

Jak na synchronní distanční videovýuku

Stav kolem uzavření škol vlivem koronavirové infekce také na základních a středních školách otevřel téma online vzdělávání, konkrétně toho, jakým způsobem je možné distanční formou zajišťovat výuku.…
Gymnaziální vzdělávání
27. 1. 2020 0x 15101x

Vyhledávání informací pro pokročilé I.: kde vyhledávat

Vyhledávání informací patří mezi základní činnosti, které člověk musí v dnešní společnosti dělat. Zdálo by se, že s příchodem Google jako by bylo snadné nalézt libovolnou informaci. Jako by…
Gymnaziální vzdělávání
20. 8. 2019 1x 12359x

Jak umělá inteligence usnadňuje učení?

Příspěvek se věnuje tomu, jak nyní (a v blízké budoucnosti) může umělá inteligence měnit edukační procesy a pomoci s učením se. Zaměříme se jak na praktické příklady, tak na to, jaký vliv to může mít…
Gymnaziální vzdělávání
16. 1. 2019 0x 9322x

E-portfolio pro učitele II.

Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Odborné vzdělávání
15. 1. 2019 0x 14035x

E-portfolio pro učitele I.

Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu…
Gymnaziální vzdělávání
22. 11. 2017 0x 15376x

Automatizace online procesů: pomoc při správě PLE i pomoc s digitálním prostředím

Článek popisuje možnosti využití IFTTT při propojování různých online služeb pro osobní potřebu i školní využití.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 11. 2017 1x 8525x

Co je zajímavého v žebříčku Top 200 Tools for Learning 2017?

Jane Hartová už po jedenácté sestavila za pomoci 2174 hlasujících z 52 států žebříček nejpopulárnějších nástrojů pro učení. Co je na tomto žebříčku zajímavého? Proč mu věnovat pozornost a proč ho…
Gymnaziální vzdělávání
11. 7. 2017 1x 19109x

Kreativní deník

Co je kreativní deník? Jak s ním pracovat? A proč vlastně něco takového jako deník psát? Zaměříme se také na to, jak souvisí kreativita s péčí a reflexí sebe sama.
Zobrazeno 12 z 219 položek