Domů > Odborné články > Všechny články autora „Michal Černý“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (143)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 143 položek
Gymnaziální vzdělávání
19. 3. 2020 4x 13606x
Jak na synchronní distanční videovýuku
Stav kolem uzavření škol vlivem koronavirové infekce také na základních a středních školách otevřel téma online vzdělávání, konkrétně toho, jakým způsobem je možné distanční formou zajišťovat výuku.…
Gymnaziální vzdělávání
27. 1. 2020 0x 11805x
Vyhledávání informací pro pokročilé I.: kde vyhledávat
Vyhledávání informací patří mezi základní činnosti, které člověk musí v dnešní společnosti dělat. Zdálo by se, že s příchodem Google jako by bylo snadné nalézt libovolnou informaci. Jako by…
Gymnaziální vzdělávání
20. 8. 2019 1x 8298x
Jak umělá inteligence usnadňuje učení?
Příspěvek se věnuje tomu, jak nyní (a v blízké budoucnosti) může umělá inteligence měnit edukační procesy a pomoci s učením se. Zaměříme se jak na praktické příklady, tak na to, jaký vliv to může mít…
Gymnaziální vzdělávání
16. 1. 2019 0x 7616x
E-portfolio pro učitele II.
Článek se věnuje praktičtějším aspektům tvorby učitelského portfolia – od jednotlivých možných sekcí webu až po nástroje, které je možné pro jeho tvorbu využít.
Odborné vzdělávání
15. 1. 2019 0x 11489x
E-portfolio pro učitele I.
Článek se věnuje možnostem učitelského e-portfolia. Ukazuje na některé jeho rysy, které je možné zvažovat při jeho tvorbě a o kterých je vhodné přemýšlet, ať již z pozice tvůrce portfoliového webu…
Gymnaziální vzdělávání
22. 11. 2017 0x 13434x
Automatizace online procesů: pomoc při správě PLE i pomoc s digitálním prostředím
Článek popisuje možnosti využití IFTTT při propojování různých online služeb pro osobní potřebu i školní využití.
Základní vzdělávání Spomocník
9. 11. 2017 1x 6212x
Co je zajímavého v žebříčku Top 200 Tools for Learning 2017?
Jane Hartová už po jedenácté sestavila za pomoci 2174 hlasujících z 52 států žebříček nejpopulárnějších nástrojů pro učení. Co je na tomto žebříčku zajímavého? Proč mu věnovat pozornost a proč ho…
Gymnaziální vzdělávání
11. 7. 2017 1x 16221x
Kreativní deník
Co je kreativní deník? Jak s ním pracovat? A proč vlastně něco takového jako deník psát? Zaměříme se také na to, jak souvisí kreativita s péčí a reflexí sebe sama.
Gymnaziální vzdělávání
15. 2. 2017 1x 9890x
Učitel jako kurátor digitálního obsahu
Článek se věnuje základnímu teoretickému uchopení pedagogických a didaktických aspektů digitálního informačního kurátorství jako jedné z podstatných forem konektivistického učení. Popisuje základní…
Gymnaziální vzdělávání
30. 3. 2016 2x 13757x
Konektivistické co-curriculum jako model autonomního učení
Článek představuje základní aspekty modelu vzdělávání, které vychází ze snahy o participativní a autonomní učení – co-curriculum. Klade jej do souvislostí s konektivistickým pojetím vzdělávání.
Gymnaziální vzdělávání
15. 3. 2016 0x 8876x
Práce s digitálním portfoliem jako součást efektivního procesu učení
Digitální portfolio představuje jeden z důležitých stavebních prvků, které mohou posílit reflektivní učení žáků a snížit distanci mezi školou a reálným prostředím, což může sehrát důležitou roli jak…
Základní vzdělávání
25. 8. 2015 1x 22484x
Výukoví roboti: nástroj pro rozvoj algoritmického myšlení
Výukoví roboti nesporně představují jednu ze zajímavých forem vzdělávání. Jsou založené na myšlence, že žák programuje svého robota, jehož cena je typicky pod 100 USD. Tímto programováním se učí…
Zobrazeno 12 z 143 položek