Odborné články Základní vzdělávání Look – Listen – Clap Your Hands
Odborný článek

Look – Listen – Clap Your Hands

8. 7. 2009
Základní vzdělávání
Autor
Iva Fastová

Anotace

Pracovní list – vystřihovánka k rytmické říkance. Pokyny.

Nová slovní zásoba
Look, listen, clap, your, hands, you can, jump, dance, colour, cut.

Motivační cvičení (5 minut)
Zopakujte s žáky pokyny, které již znají. Pokud ještě neznají žádné, naučte je pokyny (Stand up. Sit down. Come here.) tak, že jim je předvedete pantomimicky.

Aktivita - práce s celou třídou (5 + 10 minut)
Předveďte žákům mimicky další pokyny - Look. Listen. Clap your hands. Jump. Dance. Slova je nechte opakovat společně s pohybem.

Hry s pokyny:

  1. Ukazuj pokyny správně! Učitel může žáky mást, když ukazuje pokyny špatně!
  2. Simon says. Hráči mohou předvést pohyb pouze tehdy, když učitel řekne: Simon says.
  3. Please. Hráči mohou předvést pohyb pouze tehdy, když učitel řekne s pokynem slovíčko please.
  4. Hry s kartami. Učitel namísto předávání pokynů ústně je může ukazovat nakreslené na kartách.

Práce písničkou
Žáci si poslechnou společně nahrávku 2-3x, aby se naučily melodii, při druhém a dalším poslechu mohou s nahrávkou zpívat.
Doprovoďte písničku ihned gestikulací. Písničku ještě 1-2x zazpívejte s nahrávkou či bez, ale již s gesty.

Práce s listem - samostatná práce a individuální přístup (17 minut)
Naučte žáky další pokyny: Colour. Cut. Řekněte: colour a vybarvujte na tabuli obrázek. Zeptejte se, co to znamená česky. Vysvětlete, že vybarvovat se řekne anglicky colour. Potom vezměte nůžky a podobně vysvětlete slovo cut.

Vyrobte si papírovou loutku. Zeptejte se žáků, zda uhodnou, co budou vyrábět a jak loutku vyrobí. Zkontrolujte, zda žáci zadání pochopily. Zatímco žáci vystřihují a vybarvují, máte možnost s jednotlivci upevnit výslovnost a slovní zásobu.

Během samostatné práce žáků můžete pouštět novou písničku ještě několikrát tlumeně. Při poslechu písničky využijte veselý proužek. Žáci ukazují na části těla, o kterých zpívají.

Závěr hodin (3 minuty)
Na závěr hodiny si ještě jednou novou písničku zazpívejte i s loutkou, která pohyby předvádí.

Poznámky

Překlady do češtiny lze použít v takové míře, v jaké učitel uzná za vhodné vzhledem k jazykovým schopnostem žáků. Lze je zcela vynechat a anglické výrazy objasňovat jen pomocí pohybů.

Pracovní list pro žáka je komponován tak, aby si žáci mohli obrázky vybarvit, vystřihnout a slepováním vytvářet různé postavičky tematicky spjaté s obsahem písně. Text písně, který je uveden po straně pracovního listu, tak zůstává na samostatném kousku listu a žák si postupně vytváří malý zpěvníček ze všech textů písní, se kterými pracoval.

Přílohy

Příloha č. 1: Pracovní list pro žáka: Slova písně, obrázky k vystřihování a vybarvování
Příloha č. 2: Noty k písničce
Příloha č. 3: Ilustrační obrázek
Příloha č. 4: Zvukový záznam písničky

Autor
Iva Fastová

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Základní vzdělávání
  • Kompetence k učení
  • vybírá a využívá pro efektivní učení vhodné způsoby, metody a strategie, plánuje, organizuje a řídí vlastní učení, projevuje ochotu věnovat se dalšímu studiu a celoživotnímu učení

Průřezová témata:

  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Mezilidské vztahy
  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Kreativita
  • Základní vzdělávání
  • Osobnostní a sociální výchova
  • Rozvoj schopností poznávání

Mezioborove presahy:

Organizace řízení učební činnosti:

Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída

Nutné pomůcky:

pracovní listy, nůžky, pastelky