Praha – naše město
1. den
Práce s textem - pověst O kněžně Libuši:
- poslech příběhu, rozbor textu, porozumění obsahu, vysvětlení neznámých slov, rozhovor nad obrázky
- malba tuší a kolorování temperovými barvami
- hodnocení hotových obrázků
2. den
Rozhovor o pohádkových postavách:
- otázky - Jaké znáte pohádkové postavy? Dokážeš nám říct název pohádky, ve které se objevuje kníže a kněžna?
- charakteristika jednotlivých postav (jaké má povahové vlastnosti král, princezna, čert apod.)
- poslech a volné převyprávění pohádky Sůl nad zlato
- seznámení s panovníky České země, nejznámější král Karel IV., jeho činy (Karlův most, Praha srdce Evropy, vzdělanost, hladová zeď, chrám sv. Víta)
- korunovační klenoty (koruna, žezlo, jablko)
3. den
- práce s knihou - Praha ve fotografii Karla Plicky
- děti spolupracují ve skupinách
První skupina - děti si jeden obrázek vyberou a zkusí ho libovolnou výtvarnou technikou zachytit
Druhá skupina - děti libovolnou technikou vyobrazí postavu krále
- vycházka k nejbližšímu historicky významnému místu, možno výtvarné práce venku (uhlem, tužkou), např. nám. Míru, Praha 2, kostel sv. Ludmily
4. den
- nácvik a zpěv písně „Na tom pražským mostě"
- vysvětlení a porozumění obsahu písně
- melodizace, rytmizace částí písně
- pohybové vyjádření
- kresba - vyjádření obsahu písně olejovým pastelem
5. den
- vystřihování obrázků z časopisů a turistických průvodců o Praze
- práce s lepidlem - nalepování vystřižených obrázků - koláž
- rozhovor a společné hodnocení kolektivní práce
- báseň - J. Žáček - Kolik má Praha věží
- poslech, vysvětlení pochopení obsahu básně
- nácvik básně
- práce se slovy - přemýšlet nad obsahem slova - jaký je jeho základ (např. neděle - protože se nedělá, pátek - pátý den v týdnu, kapesník - je v kapse apod.)
6. den a následující
- stavba města Prahy z kostek Vokáčovy stavebnice
- kolektivní práce - stavíme město z papírových krabiček
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.