Odborný článek

Chemikův chaos

12. 3. 2010
Gymnaziální vzdělávání
Autor
RNDr. Jitka Kloučková

Anotace

Pracovní list Chemikův chaos je zaměřen na základní pomůcky a nádobí chemické laboratoře. Lze jej využít při opakování a upevňování znalostí o základních laboratorních pomůckách.

Pracovní list Chemikův chaos je určen mladším žákům, kteří se poprvé setkávají s praktickou chemií, vybavením laboratoře, chemickým nádobím a laboratorní technikou. Předložené podklady mohou dobře posloužit jako pomůcka pro úvodní motivaci do praktických cvičení, pro upevnění a zopakování základních laboratorních pomůcek.

Úkolem žáků je po seznámení se základními laboratorními pomůckami rozstříhat třetí stranu pracovního listu na jednotlivé obrázky laboratorního nádobí a pomůcek, roztřídit a nalepit je do příslušných kolonek. Během lepení si žáci nádobí prohlížejí a opakují. V průběhu laboratorní práce (hodiny) si tak žáci vytvoří učební pomůcku. Na závěr je vhodné chemické nádobí zopakovat společně.

Literatura a použité zdroje

[1] – ŠULCOVÁ, Renata. Přírodovědné projekty pro gymnázia a střední školy. Praha : UK v Praze, 2008. 120 s. ISBN 978-80-86561-66-0 .
[2] – KLOUČKOVÁ, Jitka. Aktivizace žáků v přírodovědném vzdělávání pomocí projetové výuky. Praha : (rigorózní práce), 2008.
[3] – VACÍK, J. Chemie I. pro první ročník . Praha, 1984.
[4] – CÍDLOVÁ, Hana. Pexeso – laboratorní pomůcky. - viz odkazy,
Soubory materiálu
Typ
 
Název
 
pdf
172.85 kB
PDF
Chemikův chaos – pracovní list
pdf
207.03 kB
PDF
Chemikův chaos – řešení

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
RNDr. Jitka Kloučková

Hodnocení uživatelů

Miroslav Melichar
15. 3. 2010, 14:42
Termín "chaos" má v současnosti v přír.vědách (a tím i v chemii) svůj specifický význam a proto ho není vhodné používat ve výuce ve významech jiných.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Klíčové kompetence:

  • Gymnázium
  • Kompetence k učení
  • efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, reflektuje proces vlastního učení a myšlení
  • Gymnázium
  • Kompetence komunikativní
  • používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu

Průřezová témata:

  • Gymnaziální vzdělávání

Organizace řízení učební činnosti:

Individuální, Skupinová

Organizace prostorová:

Školní třída

Nutné pomůcky:

pracovní list, nůžky, lepidlo, chemické nádobí dle možností školy