Společnost AULA s.r.o., nabízí krátkodobá zaměstnání - brigády. Mezi nejčastěji nabízené práce patří např.: administrativní práce, práce s využitím znalosti PC, prezentační akce a výstavy, práce v hypermarketech, práce v restauracích a hotelech, manipulační práce při expedici zboží, stavební práce a úklidové práce, práce v zemědělství, pochůzkové práce, práce s dětmi.
Pokud si zvolíte a potvrdíte konkrétní práci, musíte osobně navštívit kancelář agentury, vaší povinností je osobně vyplnit dohodu o provedení práce před jejím začátkem a převzít si pracovní výkaz. Dostanete přesné informace o brigádě. Potom budete pracovat. Na pracovišti si necháte potvrdit odpracované hodiny na pracovní výkaz, který přinesete do kanceláře do 2 pracovních dnů po skončení práce. V případě nemoci nebo jiných vážných důvodů je nutná telefonická omluva nejméně 24 hodin před začátkem vaší práce.
K registraci v agentuře potřebujete:
Další kontakt může probíhat telefonicky, osobně a přes Internet.
Kdy můžete pracovat a jak dlouho?
Podle zákoníku práce smí pracovat člověk až od 15 let. Studenti od 15 do 16 let mohou pracovat jen 30 hodin týdně (ti. v průměru 6 hodin denně) a pod stálým dozorem osoby starší 18 let. Osoby mladší 18 let nesmí dále pracovat v noci, nesmí pracovat přesčas a nesmí pracovat v rizikových provozech ani úkolových pracích. Osoby mladší 18 let nesmí pracovat tam, kde je nutná hmotná zodpovědnost. Osoby starší 18 let mohou pracovat až 16 hodin denně, a to všude tam, kdo je k tomu opravňuje kvalifikace a proškolení.
Zdroj: Prezentační stránka www.aula.cz, 12. ledna 2002
Otázka 1
Čtyři kamarádi, studenti různých škol, se rozhodli vydělat si peníze na brigádě. Jsou různého založení, ale všichni se rozhodli využít nabídky agentury AULA, která nabízí práci studentům. Vyřídili si potvrzení o studiu, ale žádný z nich nemá zdravotní průkaz.
S ohledem na jejich věk a další charakteristiky rozhodni, jestli každý z nich vybranou práci může získat nebo ne.
a) Daniela Společenská (17 let) umí výborně anglicky a německy a chce pracovat jako hosteska při prezentačních výstavách, požaduje práci na 35 hodin v týdnu.
b) Helena Mlsná (17 let) umí průměrně anglicky, ráda by prodávala v obchodě s lahůdkami, chtěla by pracovat maximálně 20 hodin týdně,
c) Pepa Pracovitý (18 let) intenzivně trénuje hokej, má málo času. Přestože velmi dobře ovládá práci s PC a výborně se dorozumí anglicky, nechce při brigádě moc přemýšlet a také kvůli času si vybral manipulační práce při expedici zboží v nočních směnách.
d) Kamil Závislý (16 let) - nechce jít na brigádu sám, takže chce jít na úplně stejnou brigádu jako Pepa.
Otázka 2
Musí mít studenti s sebou peníze na zaplacení registrace při první osobní návštěvě kanceláře agentury?
Otázka 3
a) Rozhodl(a) ses, že si vyděláš na brigádě. Posuď, zda bys mohl(a) pracovat v oddělení potravin velkého obchodního domu 25 hodin týdně včetně jedné noční směny. Předpokládej, že máš platný zdravotní průkaz. Ke zdůvodnění své odpovědi použij informace z textu a reálná fakta, uveď svůj věk.
b) Stojným způsobem zhodnoť, jestli bys mohl(a) pomáhat vedoucímu marketingového oddělení s administrativními pracemi při přípravě prezentační akce, časová náročnost je cca 3 hodiny denně.
Otázka 4
Mohl(a) bys „Dohodu o provedení práce" poslat agentuře přes Internet nebo poštou první den po nástupu na brigádu?
Úloha je převzata z publikace ÚIV: KRAMPLOVÁ, I. a kol: Netradiční úlohy aneb čteme s porozuměním. Praha: ÚIV, 2002. Publikace se věnuje čtenářské gramotnosti z pohledu výzkumu PISA, který proběhl v roce 2000. Podrobněji proto popisujeme sledované dovednosti a jejich úrovně obtížnosti, dále typy úloh, které nejsou v našich učebnicích zrovna obvyklé, a rovněž způsob vyhodnocování různých typů úloh. Tato publikace si sice klade za cíl seznámit učitele s novými trendy hodnocení a s výsledky našich žáků ve výzkumu PISA, avšak především by měla sloužit jako inspirace pro konkrétní práci v hodinách a jako učební materiál, ve kterém se učitelé naučí některé nové věci a budou mít příležitost si je vyzkoušet. Důležitou součástí publikace jsou cvičení pro učitele.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Článek je zařazen v těchto kolekcích:
Národní pedagogický institut České republiky © 2025