Odborné články Základní vzdělávání Uplatňování kritického myšlení
Odborný článek

Uplatňování kritického myšlení

15. 10. 2004
Základní vzdělávání
Autor
Zdeněk Jonák

Anotace

Průběžně doplňovaný cyklus článků o kritickém myšlení v kontextu vzdělávacího oboru ICT.
Uplatňování kritického myšlení

Kritické myšlení je, v nejobecnějším slova smyslu, pečlivé a uvážlivé rozhodování o tom, zda nějaké tvrzení s určitým stupněm jistoty přijmeme, odmítneme nebo se zřekneme úsudku. Kritické myšlení předpokládá porozumění informaci, uchopení myšlenky a její důsledné prozkoumání, ¨její porovnání s jinými názory a s tím, co už o problému víme, a výsledné zaujetí stanoviska a zodpovědnosti za ně.

V tomto cyklu článků bychom chtěli základní postupy exaktního, kritického myšlení zmapovat a předložit učitelům s cílem usnadnit jim orientaci v záplavě informací dostupných v celosvětové informační síti a ulehčit jim situaci při nalézání spolehlivých poznatků nezbytných při řešení jejich teoretických i praktických problémů.

Články cyklu:

Jak rozpoznat věrohodnost, relevanci, spolehlivost informací a informačních pramenů
Příznaky nevěrohodných informačních zdrojů
Globální oteplování a klimatické změny v minulosti
Člověk v magnetickém poli
Proč astrologie nefunguje?
Kreacionismus versus evoluční teorie
Homeopatie aneb Hahnemann kontra Avogadro
Hypersenzitivita k elektromagnetickému poli

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Autor
Zdeněk Jonák

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024

Článek pro obor:

Informační a komunikační technologie 1. stupeň