Charakteristika a cíle integrovaného bloku: Činnosti a hry tohoto integrovaného bloku vychází z celoročního programu naší mateřské školy "Smyslové poznávání přírody" a volně navazuje na předchozí blok "Lesní skřítci". I toto téma poznávaly děti za spolupráce RNDr. Petry Nové z Ochrany fauny České republiky, a to především vlastními prožitky a hrou, přičemž zapojily všechny smysly.
Očekávané výstupy:
Předpokládaný časový rozsah: 2 - 3 týdny
Cílová skupina: 3 - 6 let
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Motivační text:
Všechny děti potřebují ke svému životu jíst a pít. Strom je živý organismus a také potřebuje výživu. Vyživuje se mízou, aby vyrostl do velikosti a síly.
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Pomůcky:
Popis činnosti:
Během tohoto tematického celku získaly děti bližší a ucelenější poznatky o stromech a jejich životě. Uvědomují si souvislost mezi živou a neživou přírodou a učí se vážit si života ve všech jeho formách. Vzhledem k tomu, že naše mateřská škola je situována uprostřed krásné přírody na kraji lesa, využíváme co nejvíce praktické ukázky a vlastní prožitky dětí k poznávání přírody, a tím navozujeme citlivý vztah k ní. Přesvědčili jsme se, že tímto způsobem se posilují přirozené poznávací city, děti projevují radost a nadšení z vlastního poznávání, čímž si získané poznatky a dovednosti lépe zafixují.
STRAKATÁ, M.: Strom je živý domov. Informatorium: časopis pro výchovu a vzdělávání dětí od 3 do 8 let v MŠ a ŠD. Květen 2007, roč. XIV., s. 18 - 19.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.