Cílem námětu je připomenout jeden typ geometrických úloh využitelných na 2. stupni ZŠ nebo na nižším stupni gymnázia jako aplikaci konstrukce osy úsečky, Pythagorovy věty, řešení lineárních rovnic a vzorce pro druhou mocninu dvojčlenu. Na těchto úlohách lze dobře demonstrovat a využít dvojí odlišný způsob řešení, který navozuje důležitý pedagogický moment - uvědomění si souvislosti mezi algebrou a geometrií. Při samostatném řešení těchto úloh žáci nejen upevňují svou kompetenci k učení a k řešení problémů, ale při vhodně organizované práci žáků (např. práce ve dvojicích - jeden žák řeší úlohy algebraicky a druhý geometrickou konstrukcí) nebo navozené diskusi (rozbor a výsledky řešení problému) a spolupráci posilují kompetence komunikativní a kompetence sociální a personální.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025