Od 1. 10. 2005 realizujeme projekt "Jak pomoci dětem a školám?" v rámci Operačního programu rozvoj lidských zdrojů. Projekt je financován ze státního rozpočtu ČR a z Evropského sociálního fondu. Poskytovatelem finanční podpory je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. V rámci projektu probíhají dva vzdělávací cykly: "Problém zvaný šikana" a "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování".
Vzdělávací cyklus "Problém zvaný šikana" je realizován formou dvou jednodenních seminářů v celkovém rozsahu 14 vyučovacích hodin a vzdělávací cyklus "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování" formou tří jednodenních seminářů v celkovém rozsahu 21 vyučovacích hodin. Semináře se konají v Brně, v Ostravě a v Ústí nad Labem. Výukové skupiny jsou tvořeny maximálně 25 účastníky z řad učitelů, ředitelů škol a školských zařízení, výchovných poradců, poradenských pracovníků a dalších odborných pracovníků ve školství.
Za dobu dvou let realizace projektu by měly oba vzdělávací cykly proběhnout celkem čtyřikrát, vždy v měsících duben - červen a listopad - leden.
Cílem programu je předat účastníkům nejnovější poznatky, vědomosti a dovednosti v oblasti negativních patologických jevů, se kterými se nejčastěji ve školách a školských zařízeních setkáváme, a to je šikana a agresivita. Dále si osvojit dovednosti v případě výskytu šikany ve škole, zejména postupy řešení, možnosti prevence, způsoby jednání se zúčastněnými osobami.
Cílem programu je osvojení vědomostí, dovedností a praktických optimálních postupů pro práci s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení a chování, získání základních dovedností v použití specifických metod a přístupů k dětem se specifickými poruchami učení a chování.
Termín ukončení projektu byl stanoven na 30. 6. 2007.
Bližší informace nalezenate na www.fakta.cz.
Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.
Článek nebyl prozatím komentován.
Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.
Článek není zařazen do žádného seriálu.
Národní pedagogický institut České republiky © 2025