Odborné články Základní vzdělávání Iniciativy ve vzdělávání - Jak pomoci dětem a školám?
Odborný článek

Iniciativy ve vzdělávání - Jak pomoci dětem a školám?

6. 6. 2006
Základní vzdělávání
Autor
Hana Zítková

Anotace

Informace o výše zmíněném projektu, jehož cílem je pomoci pedagogickým pracovníkům řešit problémy šikany a pracovat s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení a chování.

Od 1. 10. 2005 realizujeme projekt "Jak pomoci dětem a školám?" v rámci Operačního programu rozvoj lidských zdrojů. Projekt je financován ze státního rozpočtu ČR a z Evropského sociálního fondu. Poskytovatelem finanční podpory je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. V rámci projektu probíhají dva vzdělávací cykly: "Problém zvaný šikana" a "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování".

Vzdělávací cyklus "Problém zvaný šikana" je realizován formou dvou jednodenních seminářů v celkovém rozsahu 14 vyučovacích hodin a vzdělávací cyklus "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování" formou tří jednodenních seminářů v celkovém rozsahu 21 vyučovacích hodin. Semináře se konají v Brně, v Ostravě a v Ústí nad Labem. Výukové skupiny jsou tvořeny maximálně 25 účastníky z řad učitelů, ředitelů škol a školských zařízení, výchovných poradců, poradenských pracovníků a dalších odborných pracovníků ve školství.

Za dobu dvou let realizace projektu by měly oba vzdělávací cykly proběhnout celkem čtyřikrát, vždy v měsících duben - červen a listopad - leden.

Cíle vzdělávacího cyklu "Problém zvaný šikana"

Cílem programu je předat účastníkům nejnovější poznatky, vědomosti a dovednosti v oblasti negativních patologických jevů, se kterými se nejčastěji ve školách a školských zařízeních setkáváme, a to je šikana a agresivita. Dále si osvojit dovednosti v případě výskytu šikany ve škole, zejména postupy řešení, možnosti prevence, způsoby jednání se zúčastněnými osobami.

Cíle vzdělávacího cyklu "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování"

Cílem programu je osvojení vědomostí, dovedností a praktických optimálních postupů pro práci s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení a chování, získání základních dovedností v použití specifických metod a přístupů k dětem se specifickými poruchami učení a chování.

Termín ukončení projektu byl stanoven na 30. 6. 2007.

Bližší informace nalezenate na www.fakta.cz.

Licence

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons BY-NC-ND.

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024