Odborné články Základní vzdělávání Iniciativy ve vzdělávání - Jak pomoci dětem a školám?
Odborný článek

Iniciativy ve vzdělávání - Jak pomoci dětem a školám?

6. 6. 2006
Základní vzdělávání
Autor
Hana Zítková

Anotace

Informace o výše zmíněném projektu, jehož cílem je pomoci pedagogickým pracovníkům řešit problémy šikany a pracovat s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení a chování.

Od 1. 10. 2005 realizujeme projekt "Jak pomoci dětem a školám?" v rámci Operačního programu rozvoj lidských zdrojů. Projekt je financován ze státního rozpočtu ČR a z Evropského sociálního fondu. Poskytovatelem finanční podpory je Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. V rámci projektu probíhají dva vzdělávací cykly: "Problém zvaný šikana" a "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování".

Vzdělávací cyklus "Problém zvaný šikana" je realizován formou dvou jednodenních seminářů v celkovém rozsahu 14 vyučovacích hodin a vzdělávací cyklus "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování" formou tří jednodenních seminářů v celkovém rozsahu 21 vyučovacích hodin. Semináře se konají v Brně, v Ostravě a v Ústí nad Labem. Výukové skupiny jsou tvořeny maximálně 25 účastníky z řad učitelů, ředitelů škol a školských zařízení, výchovných poradců, poradenských pracovníků a dalších odborných pracovníků ve školství.

Za dobu dvou let realizace projektu by měly oba vzdělávací cykly proběhnout celkem čtyřikrát, vždy v měsících duben - červen a listopad - leden.

Cíle vzdělávacího cyklu "Problém zvaný šikana"

Cílem programu je předat účastníkům nejnovější poznatky, vědomosti a dovednosti v oblasti negativních patologických jevů, se kterými se nejčastěji ve školách a školských zařízeních setkáváme, a to je šikana a agresivita. Dále si osvojit dovednosti v případě výskytu šikany ve škole, zejména postupy řešení, možnosti prevence, způsoby jednání se zúčastněnými osobami.

Cíle vzdělávacího cyklu "Jak pomoci dětem se specifickými vývojovými poruchami učení a chování"

Cílem programu je osvojení vědomostí, dovedností a praktických optimálních postupů pro práci s dětmi se specifickými vývojovými poruchami učení a chování, získání základních dovedností v použití specifických metod a přístupů k dětem se specifickými poruchami učení a chování.

Termín ukončení projektu byl stanoven na 30. 6. 2007.

Bližší informace nalezenate na www.fakta.cz.

Hodnocení uživatelů

Článek nebyl prozatím komentován.

Váš komentář

Pro vložení komentáře je nutné se nejprve přihlásit.

Článek není zařazen do žádného seriálu.

RVP do 2024