Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Co je důvodem lepšího chování žáků v britských...

Ikona informativni

Co je důvodem lepšího chování žáků v britských třídách?

Autor: Jana Kindlmannová
Anotace: Podle britské dlouhodobé studie se žáci na základních školách chovají lépe než jejich vrstevníci v 70. letech.
Příspěvek může být vzhledem k datu publikace zastaralý. V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.

Podle britské dlouhodobé studie se žáci na základních školách chovají lépe (v hodinách jsou stále aktivnější a daleko více se soustředí) než jejich vrstevníci v 70. letech. Hlavním důvodem tohoto zlepšení je kvalitnější a efektivnější práce učitelů spojená s neustálým povzbuzováním dětí, tedy přístup, který je na britských školách prosazován zhruba od poloviny 80. let. Výzkum provádělo na 70 školních psychologů ve 141 třídách a zjistili, že příčinou zlepšeného chování žáků v hodinách nebyl jejich menší počet nebo více asistentů, ale učitel a jeho neustálá a neutuchající verbální komunikace s žákem. Metoda studie spočívala v tom, že se poměřovaly počty dětí, které reagovaly na učitelovy pokyny, a těch, které na ně naopak nereagovaly. Přestože celkový trend ukazuje na zlepšené chování žáků, v dílčích případech se objevuje čím dál extrémnější chování žáků. I když byly identifikovány hlavní činitelé ovlivňující chování (kvalitní učení, jasná a pevná pravidla, vzájemný respekt a podpora od rodičů), varovali experti před tím, aby zaměření na tyto ukazatele nevedlo k příliš zjednodušujícím řešením. Více informací zde.

Anotované odkazy:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné anotované odkazy.
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „nahlásit příspěvek“.
Nahlásit příspěvek
INFO
Publikován: 29. 11. 2008
Zobrazeno: 4519krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
KINDLMANNOVÁ, . Co je důvodem lepšího chování žáků v britských třídách?. Metodický portál: Články [online]. 29. 11. 2008, [cit. 2020-05-28]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2798/CO-JE-DUVODEM-LEPSIHO-CHOVANI-ZAKU-V-BRITSKYCH-TRIDACH.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.