Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Kudy vede cesta k efektivnímu vedení ško...

Kudy vede cesta k efektivnímu vedení školy

Informativní příspěvek
Autor Jana Kindlmannová
Na konci srpna vyšla nová publikace Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), která uvádí, že jedním z nejdůležitějších faktorů ve vzdělávání žáků je kvalitní vedení školy.


Na konci srpna vyšla nová publikace Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), která uvádí, že jedním z nejdůležitějších faktorů ve vzdělávání žáků je kvalitní vedení školy (za ještě důležitější faktor je pak považována osobnost samotného pedagoga). Proto by se měly vlády jednotlivých států zaměřit na kvalitní vzdělávání budoucích vedoucích pracovníků škol.

Publikace, která má název „Zdokonalování systému řízení škol" (Improving school leadership), je rozdělena na dvě části a vychází ze zkušenosti 19 států. První část „Politika a praxe" je založena na srovnávací studii a poukazuje na čtyři body, které by měly vlády jednotlivých zemí při vzdělávání budoucích ředitelů škol vzít na zřetel. Jedná se zejména o tyto návrhy:

  1. (pře)definovat odpovědnost vedoucích pracovníků tak, aby se zlepšily výsledky školy,
  2. rozdělovat práci na vedení škol tak, aby s ředitelem mohl spolupracovat širší tým spolupracovníků,
  3. pro efektivní vedení rozvíjet různé dovednosti ve všech fázích praxe,
  4. učinit z vedení školy atraktivní profesi.

Druhá část publikace se týká případových studií věnovaných systému řízení škol a reflektuje nové postupy řízení škol v Austrálii, Belgii (Flandrech), Finsku, Rakousku a Velké Británii. Více informací naleznete zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek