Zobrazit na úvodní stránce článků

Na začátek článku
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Znamená více domácích úkolů lepší studijní...

Ikona informativni

Znamená více domácích úkolů lepší studijní výsledky? (USA)

Autor: Anna Valouchová
Anotace: Výzkumníci ze dvou amerických univerzit (Binghamton University a University of Nevada) vyvracejí zažitou představu, že pokud žáci dostávají více domácích úkolů, dosahují ve škole lepších výsledků.


Výzkumníci ze dvou amerických univerzit (Binghamton University a University of Nevada) vyvracejí zažitou představu, že pokud žáci dostávají více domácích úkolů, dosahují ve škole lepších výsledků. Studie zveřejněná v odborném časopise The Econometrics Journal uvádí, že zvýšená domácí příprava přináší kýžený efekt jen asi u 40 % žáků, a to navíc zpravidla u velmi dobrých, nebo naopak spíš podprůměrných žáků. U průměrných žáků ale větší objem domácích úkolů studijní výsledky nezlepšil. Jeden z autorů studie, profesor Henderson, k tomu dodává: „Domácí úkoly jsou samozřejmě důležité i pro průměrné studenty, ale učitelé by měli spíše než kvantitu zvažovat kvalitu zadávaných úkolů." I domácí příprava by totiž měla být rozmanitá, respektovat individualitu žáků a především je motivovat k dalšímu studiu. Zprávu o studii si můžete přečíst zde.

Anotované odkazy:
Zpráva o efektivitě, vlivu a významu domácích úkolů pro různé skupiny žákůZpráva o studii výzkumných pracovníků Binghamton University a University of Nevada o efektivitě, vlivu a významu domácích úkolů pro různé skupiny žáků a studentů
Přiřazené DUM:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné DUM.
Přiřazené aktivity:
Příspěvek nemá přiřazeny žádné aktivity.
 
INFO
Publikován: 30. 09. 2008
Zobrazeno: 3977krát
Hodnocení příspěvku
Hodnocení týmu RVP:
Hodnocení článku : 0

Hodnocení uživatelů:
Hodnocení článku :
Hodnotit články mohou pouze registrovaní uživatelé.

zatím nikdo Hodnocení článku : 5
zatím nikdo Hodnocení článku : 4
zatím nikdo Hodnocení článku : 3
zatím nikdo Hodnocení článku : 2
zatím nikdo Hodnocení článku : 1
Jak citovat tento materiál
VALOUCHOVÁ, Anna. Znamená více domácích úkolů lepší studijní výsledky? (USA). Metodický portál: Články [online]. 30. 09. 2008, [cit. 2019-12-06]. Dostupný z WWW: <https://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2660/ZNAMENA-VICE-DOMACICH-UKOLU-LEPSI-STUDIJNI-VYSLEDKY-USA.html>. ISSN 1802-4785.
Licence Licence Creative Commons

Všechny články jsou publikovány pod licencí Creative Commons.


Komentáře
Příspěvek nebyl zatím komentován.
Vložit komentář:

Pro vložení komentáře je nutné se přihlásit.