Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Titulka > Modul články > Základní vzdělávání

Zobrazit na úvodní stránce článků

Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Který program na podporu čtení je nejúspěšnější?...

Který program na podporu čtení je nejúspěšnější? (Velká Británie)

Informativní příspěvek
Autor Anna Valouchová
V Londýně vznikla studie zjišťující úspěšnost různých programů na podporu prvňáčků, kteří mají po roce školní docházky problémy se čtením.

V Londýně vznikla studie zjišťující úspěšnost různých programů na podporu prvňáčků, kteří mají po roce školní docházky problémy se čtením. Studie sledovala 500 žáků z londýnských základních škol, kterým nejde čtení a kteří se zapojili se do některého z oficiálních podpůrných programů. Jako nejúspěšnější se podle studie ukázal program Reading Recovery. Z výsledků vyplynulo, že všichni žáci zapojení právě do tohoto programu dosáhli po roce ve své věkové kategorii standardní čtenářské úrovně a za dva roky bylo 86 % žáků, kteří programem prošli, schopno prokázat dovednosti na příslušné úrovni v národních testech (v porovnání s 57 % žáků z jiných programů, kteří se ke standardní úrovni přiblížili jen z 80 %). V programu Reading Recovery se vyškolený lektor věnuje problémovému dítěti 30 minut denně a individuálně s ním trénuje čtení známého i nového textu, rozpoznávání písmen nebo psaní. Existují ale i kritici tohoto programu. Ti mu vytýkají vysoké náklady a malou efektivitu - lektor se totiž může věnovat jen omezenému počtu žáků. Experti se navíc dohadují, zda jsou nápravné účinky programu trvalé. Více informací zde.

V případě pochybností o aktuálnosti či funkčnosti příspěvku využijte tlačítko „Napište nám“.
Napište nám
Celkové hodnocení článku
Přidat komentář Citovat článek